هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

جشنواره فیلم ونیز و پروتکل مقابله با کرونا

جشنواره فیلم ونیز پیش‌تر اعلام کرده بود بر خلاف تمام گمانه‌زنی‌ها، نه تنها به صورت آنلاین برگزار نخواد شد، که اتفاقا درست مثل هر سال در روز مقرر افتتاح می‌شود.

این دوسالانه در حالی برگزار می‌شود که امسال بسیاری از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری در سراسر جهان از جمله جشنواره مشهور کن فرانسه به دلیل گسترس همه‌گیری ویروس کرونا لغو شدند.

در همین راستا جشنواره ونیز روز آدینه در دستورالعمل تازه‌ای روش‌های مقابله‌ با همه گیری ویروس کرونا را در قالب نکات ایمنی جشنواره منتشر کرد.

بر این اساس، در جریان این رویداد ۱۰ روزه که قرار است از ۱۲ تا ۲۲ شهریور ماه ۹۹ (۲ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰) برگزار شود، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای همگان اجباری خواهد بود.

بر پایه‌ی این پروتکل، پوشیدن ماسک نه تنها در داخل سالن‌ها بلکه در فضای بیرونی جشنواره هم اجباری است.

امسال خبری از تماشای فرش قرمز نیست

هم‌چنین در اقدامی کم سابقه، به هواداران ستاره‌های سینما اجازه داده نخواهد شد تا در جریان مراسم فرش قرمز حضور یابند و از نزدیک تماشاگر رژۀ ستارگان در لباس‌هایی با طراحی‌های فاخر باشند.

علاوه بر این موارد، میهمانان در داخل سالن‌های سینما می‌بایست دست کم با یک صندلیِ خالی در کنار یکدیگر بنشینند.

در جشنواره امسال، تنها خبرنگاران و اصحاب رسانه اجازه‌ی حضور در حاشیه‌ی مراسم فرش قرمز را دارند.

میک جگر در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۹ در حالی که به هوادارانش دست می‌داد

حضور سخت‌تر برای میهمانان غیر اروپایی

سازمان‌دهندگان جشنواره اعلام کردند آن دسته از میهمانانی که از خارج از منطقه شنگن به ونیز سفر می‌کنند، می‌بایست پیش از حرکت خود به سمت ایتالیا، نتیجه‌ی آزمایش کرونای خود را بفرستند.

با این وجود از تمام این افراد پس از ورود به ونیز، هم بار دیگر تست کرونا گرفته خواهد شد.

قرار است امسال همه‌ی ورودی‌های این جشنواره به ردیاب گرمایی مجهز شوند و مایع ضدعفونی نیز در تمامی سالن‌های نمایش فیلم و مکان‌های برنامه‌ریزی شده برای ملاقات‌ میهمانان در دسترس همگان قرار گیرد.

امسال در هفتاد و هفتمین دوره‌ی جشنواره فیلم ونیز صدها فیلمساز، بازیگر، خبرنگار و مدیران صنعت فیلمسازی از ۵۰ کشور جهان شرکت می‌کنند و قرار است در مجموع ۷۵ فیلم در بخش‌های گوناگون آن شرکت کنند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید