هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

عشق، شور و انقلاب

دبی از تاریخ ١۶ نوامبر میزبان نمایشگاه انفرادی یکی از هنرمندان مطرح الجزایری به نام رچید کوریاچى است. “عشق، شور و انقلاب” نام مجموعه آثار این هنرمند است که در نمایشگاه السرکال اونیو دبى برپا است.

dubai_art_anna shahmohammadi_2016_honargardi (1)

رچید متولد سال ١٩۴٧ میلادى است و تحصیلات عالیه خود را در موسسه هنرهاى زیباى  الجزیره آغاز کرده و سپس به قصد ادامه تحصیل به فرانسه مهاجرت کرده و در دانشگاه هاى National School of Decorative Arts , School of Urban Studies  در پاریس ادامه تحصیل داده است.

در مجموعه اى که در نمایشگاه حاضر در دبى بر پاست، اینستالیشن هاى ریچارد تلاش در رساندن پیام و ایده همیشگى وى دارد. او معتقد است دنیاى اسلام به جز وحشت و جنگ شامل انسان هاى متفکر و فیلسوف است که نوشته هایشان به جز حس آرامش، صلح و انسانیت، پیام دیگرى ندارند.

dubai_art_anna-shahmohammadi_2016_honargardi-(3)
عکاس: آنا شاه محمدی

یکى از موضوعات مورد علاقه وى “سفر و تعالى”*است. او  در مجموعه Les Priants  بیست و یک اینستالیشن راکه هر یک با دیگرى متفاوت است را با فولاد ساخته است. انتخاب ماده corten steel به این دلیل بوده که هنرمند خواهان تغییر مواد در گذشت زمان بوده است. در تمامى  بیست و یک اینستالیشن ارتباط اساسى بین نور و سایه و این حقیقت که هر یک به تنهایى و بدون وجود دیگرى معنا ندارد پرداخته شده است.

آثار رچید کوریاچى در بسیارى از نمایشگاه هاى جهان از جمله موزه بریتانیا لندن، موزه ملى آفریقا، موزه هنرهاى اسلامى واشنگتن و موزه ملى قطر به نمایش در آمده‌اند.

*Travel and Transcendence

آنا شاه محمدی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید