هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

مکس زورن و لایه های چسب

مکس زورن “Max Zorn” هنرمندی هلندی است که استفاده ای متفاوت و جدید از نوار چسب می کند، کاری که قبلا کسی انجام نداده است. او به جای استفاده از چسب برای تعمیر اشیا یا بسته بندی کارتن ها، تصاویر خیره کننده و صحنه هایی نوستالژیک با این نوار چسب های قهوه ای رنگ ایجاد می کند. او با استفاده از لایه بندی کردن نوار های نیمه شفاف بر روی صفحات پلکسی گلس و با برش دادن آنها با چاقوی جراحی، سایه های مختلف، تن ها و درجه بندی های مختلفی تولید می کند. زمانی که کارش به پایان می رسد، اثر او بر روی چراغ های خیابانی، جایی که با روشن شدن چراغ ها آشکار می شوند و اثر گرافیکی جذابی را ایجاد می کنند، قابل مشاهده می باشند.

همانند بسیار از هنرمندان، رسسیدن به ایده ی استفاده از نوار چسب برای او کاملا تصادفی بود. او می گوید: “ایده ی استفاده از نوار چسب به جای رنگ با الهام از دوستی به وجود آمد که در آن زمان به عنوان طراح اتومبیل مشغول به کار بود. این افراد معمولا از نوار های باریکی بر روی صفحه های بزرگی برای طرح کلی ایده ی خود استفاده می کنند. من با دیدن اینکه آنها با چه سرعتی می توانند طرح های خیره کننده با نوار ها ایجاد کنند، شگفت زده شده بودم و اتفاقی مشابه  برای من با کشف چراغ های خیابانی افتاد؛ در طول یک شب که مشغول دویدن در آمستردام بودم؛ ایده ی استفاده از نور به عنوان یک ابزار و وسیله، با دیدن چراغ های قدیمی زیبا که با نور طلایی خود عالی به نظر می رسیدند، به ذهنم رسید. ایده ی یک گالری در محیط باز شهری.”

“بسیاری از نویسندگان از نسل های گذشته همانند: همینگوی، فیتز جرالد، اشتاین بک و … الهام بخش من بوده اند. شما به من یک قهرمان نشان دهید تا من از آن یک تراژدی به شما نشان دهم.”

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید