هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نمایشگاه گروهی میخ در گالری علیها

گالری علیها آدینه ۲۱ تیر ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ میزبان نمایشگاه گروهی ۹ هنرمند ۲۷ تا ۳۸ ساله با عنوان “میخ” است.

ساجد بابایی، ایلیا تهمتنی، آرزو جباری، امیررضا سمواتی، عرفان سمواتی، بوژان رحیمی، شبنم غفاری، علی غیبی و شبنم همتی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه هستند و امیررضا سمواتی کیوریتوری نمایشگاه را بر عهده داشته است. اعضای این نمایشگاه، پیش‌تر سابقه‌ی همکاری مشترک ندارند و همگی به واسطه‌ی حس مشترک در آثارشان در این رویداد گردهم آمده‌اند.

به نقل از روابط عمومی نگارخانه علیها، تمامی هنرمندان حاضر سابقه‌ی هنری غنی و برپایی نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی داشته‌اند و به جز یک نقاش خود آموخته، اغلب دانش‌آموخته‌ی رشته نقاشی هستند.

تکنیک به کار رفته در آثار این نمایشگاه مختلف بوده و شامل نقاشی روی بوم، مقوا و کاغذ، باکس‌های چوبی با پوشش شیشه‌ای و نقاشی روی پاکت‌های سیگار می‌شود. هم‌چنین کلیت آثار ارائه شده در این نمایشگاه اندازه‌ای متوسط و کوچک دارند و شامل ابعاد ۳۰ در ۴۰ تا نقاشی‌های ۱۱۰ در ۱۱۰ هستند.

امیررضا سمواتی در پاسخ به وجه تسمیه نمایشگاه نیز افزوده است:

“میخ” هم به لحاظ ساختار آوایی و هم به لحاظ ماهیت فیزیکی، یادآور اشکال و حرکات اکسپرسیو در نقاشیست و شاید به همان مقدار، دوریِ آن از نام‌های روتینِ نمایشگاهی، حس و فضایی سوررئالیستی را همسو با فضای آثار نمایشگاه به‌وجود می‌آورد.

گفتنی است نمایشگاه تا پنجشنبه ۲۷ تیر ماه ادامه دارد و علاقمندان جهت بازدید در طول هفته می‌توانند به جز شنبه، از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای احمدی مقدم، پلاک ۳۱، طبقه اول، نگارخانه علیها مراجعه نمایند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید