هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

چادویک بوزمن هنرپیشه پلنگ سیاه درگذشت

چادویک بوزمن هنرپیشه و تهیه‌کننده امریکایی که با بازی در فیلم پلنگ سیاه به شهرت رسید، درگذشت.

آقای بوزمن از بیماری سرطان روده بزرگ رنج می‌برد و در هنگام مرگ تنها ۴۳ سال داشت.

در بیانیه‌ای که خانواده‌ی او منتشر کرده عنوان شده است که او در خانه‌ی خود در لس آنجلس و در کنار عزیزانش بدرود حیات گفته است.

چادویک بوزمن چهار سال گذشته را به مبارزه با سرطان پرداخته بود اما درباره آن چیزی نگفته بود. به همین دلیل مرگش با بهت هواداران روبرو شد.

جالب است بدانید که بوزمن در حالی در فیلم‌های مارشال، ۵ هم‌خون، و چندین فیلم دیگر به ایفای نقش پرداخت که مجبور بود هم‌زمان به شیمی درمانی و جراحی بپردازد.

چادویک بوزمن در نقش پاشاه واکاندا در فیلم پلنگ سیاه

فیلم پلنگ سیاه که در آن بوزمن نقش پادشاه ابر قدرت واکاندا در آفریقا را بازی می‌کند، با تحسین منتقدان روبرو شد. این فیلم هم در گیشه موفق بود و هم با داشتن کارگردان و بازیگران سیاه پوست یک فراز فرهنگی به شمار می‌رفت.

پلنگ سیاه در سراسر جهان با فروش ۱.۳ میلیارد دلار روبرو شد و برای صداگذاری، فیلم، تدوین صدا، طراحی صحنه، ترانه، موسیقی متن و طراحی لباس کاندیدای جایزه اسکار شد. سرانجام پلنگ سیاه توانست اسکار موسیقی متن، طراحی صحنه و طراح لباس را به دست آورد.

پلنگ سیاه نخستین فیلم ابرقهرمانی بود که نامزد اسکار بهترین فیلم شد و بوزمن در همین رابطه گفته بود: این فیلم معنای “جوان، با استعداد بودن و سیاه بودن” را تغییر داده است.

انتشار عکس هایی از چادویک بوزمن در حالی که وزن زیادی از دست داده بود، باعث نگرانی هوادارنش شده بود

بسیاری از هم‌بازیگران او در هالیوود مانند مارک رافالو و دوین جانسون پس از انتشار خبر درگذشت چادویک بوزمن به وی ادای احترام کردند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید