هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

کپی های عظیم نقاشی های غار لاسکو در بنایی معاصر

نقاشی هنرمندان ماقبل تاریخ لاسکو برای بازدیدکنندگان قرن ۲۱

بنایی مهم برای به نمایش گذاشتن کپی نقاشی های غار لاسکو در مقیاس بزرگ توسط شرکت سنواِتا Snøhetta در جنوب فرانسه طراحی و احداث شد. این نقاشی ها یکی از مهمترین نمونه های هنر نقاشی های غاری ماقبل تاریخ در دنیاست.

۷

مجموعه جدیدالتاسیس به نام لاسکو چهارم، ظاهر و فضای کلی غارهای مونتینیاک که این نقاشی های ۲۰هزار ساله را در خود جای داده، را بازسازی می کند.

۳

شرکت سنواِتا با یک شرکت محلی به نام دانکن لوییس  Duncan Lewis و یک طراح نمایشگاه به نام کاسون مان  Casson Mann همکاری کرد و موفق شدند در مسابقه طراحی این مجموعه توریستی در سال ۲۰۱۳ برنده شوند.

۴

این مجموعه برای اولین بار ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶ به معرض دید عموم گذاشته شد که البته بخشی از سازه و فضای سبز آن طی رویداد دیگری در بهار افتتاح خواهد شد. فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز در افتتاحیه این بنا حضور داشت.

۱۰

۹

نقاشی های دوره پالئولیتیک در غارهای مونتینیاک، منطقه دوردونی، جنوب غربی فرانسه، برای اولین بار در سال ۱۹۴۰ کشف شدند. اما در سال ۱۹۶۳ به علت گازهای دی اکسید کربن تولید شده در اثر حضوربازدیدکننگان که منجر به تخریب آشکار آثار می شد، برای دید عموم بسته شد.

۲

اولین کپی این نقاشی ها در سال ۱۹۸۰ انجام شد در حالی که دومین نمایشگاه نیز در یک نمایشگاه توریستی ایجاد شد. بنای حاضر از هردو بزرگتر بوده و انتظار می رود بیش از ۴۰۰ هزار بازدیدکننده را به خود جلب نماید.

۸

مرکز بازدید این بنا با ۱۱،۴۰۰ متر مربع مساحت در پای تپه ای واقع شده که غارها در آن قرار دارند. در داخل بنا چهار تالار وجود دارد که هم از داخل و از بیرون به یکدیگر متصل هستند. شرکت سنواِتا ساختمان را مانند برش یا گسلی افقی توصیف می کند که بر خط جداکننده دره و تپه تاکید می نماید.

۱۱

نیلوفر علیها

http://www.alihagallery.com

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید