هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

آثار سایه بهنام در جشنواره هنر ویرجینیا

جشنواره هنر مکلین هر سال توسط سازمان “پروژه های هنری مکلین” یا MPA در ایالت ویرجینیا برگزار می شود. سایه بهنام در جشنواره امسال کلکسیون جدیدش به نام “مجموعه طلا” را ارائه کرد.

سایه بهنام که در آمریکا با نام هنری Saya فعال است، بیش از ۱۸ سال در زمینه هنرهای بصری، طراحی گرافیک، و مدیریت هنری تجربه دارد. او متولد تهران است و در حال حاضر در واشنگتن دی سی زندگی می کند. خانم بهنام دلیل این که تصمیم گرفت در پروژه جدیدش از طلا استفاده کند را خواص این ماده و همچنین مفهوم هایی که طلا نماد آن است توضیح داد:

به عقیده سایه بهنام طلا نماد موفقیت و قدرت است. او با به کارگیری طلا به عنوان ماده اصلی تابلوهایش، به ماهیت این مفهوم ها اشاره می کند.

us-viginia-iranian-art-show-2
تابلوی “بعد آبی و طلایی” از سایه بهنام

ممکن است شکنندگی لایه های نازیک طلا که نشانگر زودگذری قدرت و مقام است، در کنار رنگ های تیره ای که از کاغذ های مچاله شده می چکند، مفهوم دلگیری را در ذهن بیننده خلق کنند؛ اما نمای این تابلوها و همچنین قصد هنرمند حسی کاملا مثبت در بر دارند.

us-viginia-iranian-art-show-3
تابلوی “بین بودن و فراموشی” از سایه بهنام

خانم بهنام می گوید دوست دارد تابلوهایش در بیننده حس امید ایجاد کنند. او کاغذهای مچاله شده را در کارهایش شبیه پایانی می داند که ممکن است فکر کنیم باید دور انداخته شود، اما ممکن است آغازی برای یک چیز دیگر باشد.

سایه بهنام بعد از نمایش کارهایش در جشنواره هنر مکلین در زمستان امسال به آرت بازل میامی می رود و در بهار آینده نیز در واشنگتن دی سی یک نمایشگاه تک نفری از کارهایش را برپا خواهد کرد.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید