هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

آثار هنری تقلبی آدولف هیتلر در آلمان توقیف شد

پلیس آلمان، سه تابلوی نقاشی را توقیف کرده که گفته می‌شد اثر آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی است.

به گفته پلیس، این سه تابلو قرار بوده در حراجی «کلاوس» به فروش برسند که ماموران به گمان اینکه این کارها قلابی هستند، آنها را توقیف کرده است.

این سه نقاشی، منظره‌هایی کوهستانی هستند که با آبرنگ کشیده شده‌اند. هر سه صحنه‌هایی کوهستانی و رودخانه را نمایش داده‌اند که در دوردست‌هایش فردی دیده می‌شود که زیر درخت در حال استراحت است.

این کارها در اوایل قرن بیستم کشیده شده‌اند. زمانی که هیتلر در وین و مونیخ بود و از راه نقاشی امرار معاش می‌کرد. پس از این دوره هیتلر به سیاست رو می‌آورد و مرتکب جنایات وحشتناکی در تاریخ بشریت می‌شود.

بی‌بی‌سی خبردار شده که حمله پلیس به حراجی در ساعت ده و نیم صبح به وقت محلی و پس از آن انجام شد که کسی به پلیس خبر داده این نقاشی‌ها اصل نیستند.

پلیس برلین در توییتی نوشته که در حال پژوهش درباره احتمال تقلب در اسناد هستند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرده که بهای پایه هر تابلو چهار هزار و پانصد دلار بود. هر سه تابلو با اسناد مربوط به اصالتشان قرار بوده فروخته شوند.

پلیس هنوز کسی را در این پرونده بازداشت نکرده است. صاحبان این تابلوها نمی‌خواهند شناخته شوند. تنها چیزی که از آنها می‌دانیم این است که سالخورده هستند.

پیشتر خبرگزاری رویترز با یکی از سخنگویان کلاوس صحبت کرده بود و او گفته بود که اگر به کارهای صد نقاش که کنار رود سن نقاشی می‌کنند نگاه کنید، هشتادتای آنها از این کارها بهتر می‌کشند.

هواکیم مائدر، گفته بود که ارزش این تابلوها و دلیل اینکه رسانه‌ها اخبار آن را دنبال می‌کنند امضای پای این نقاشی‌هاست.

‍پیش‌بینی شده بود که تعداد زیادی از خریداران آنلاین از کشورهای بریتانیا، اسکاندیناوی، روسیه و آمریکا بخواهند در این حراجی شرکت کنند.

هیتلر در جنگ جهانی اول جنگید. اما پیش از آن در وین با نقاشی کشیدن و کارگری امرار معاش می‌کرد. او دوبار خواسته بود وارد آکادمی هنرهای زیبای وین شود اما او را نپذیرفته بودند.

او در کتابش «نبرد من» نوشته که گاهی در روز سه تابلو می‌کشیده است.

در آلمان خرید و فروش نقاشی‌های هیتلر آزاد است، مگر آنکه یکی از نمادهای نازی‌ها روی آن باشد.

گفته می‌شود، وقتی که هیتلر در قدرت بود دستور داده بود که آثار هنری او را نابود کنند. اما به نظر می‌رسد که هنوز چندصدتایی از کارهایش در جهان موجود است. بیشتر آثار هیتلر در دست ارتش آمریکاست که بعد از جنگ جهانی دوم آنها را به دست آورد. این آثار هیچ‌وقت به نمایش عمومی در نیامدند.

یکی از بزرگترین نقاشی‌های او در موزه جنگ جهانی دوم در شهر ناتیک در ایالت ماساچوست آمریکا نگهداری می‌شود.

منبع: بی بی سی

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید