هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

آرت بازل

آرت بازل در دوران کرونا

آرت بازل با تمرکز بر آثار هنری جدید و با نسخه‌ی آنلاین خود، در ابعادی کوچکتر ولی به امید فروش بالا کلید خورد

آرت بازل با لغو هر سه رویداد حضوری خود، راهش را به اتاق‌های تماشای آنلاین باز کرده است. اولین رویداد از این دست با عنوان “OVR: 2020” با حضور ۱۰۰ گالری از ۲۸ کشور در روز چهارشنبه راه‌اندازی شد. این برنامه با تمرکز بر کارهای تولید شده در سال ۲۰۲۰، میزبان دلال‌های هنری تازه‌کار و قدیمی مجموعه است. این رویداد به دنبال لغو نمایشگاه آرت بازل مارکی سوئیس برپا شد که در ابتدا برای ژوئن برنامه‌ریزی شده بود، سپس به سپتامبر موکول شد و در نهایت به دلیل محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا لغو شد. این نمایشگاه از ۲۳ سپتامبر تا ۲۶ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

نسخه‌ی آنلاین آرت بازل

این نسخه آنلاین، بستری را برای نمایشگاه‌های کوچک‌تر فراهم می‌کند. در حالی که مدت زمان آن کوتاه‌تر از نمایشگاه عادی یک هفته‌ای است و در حالی که کمتر از نیمی از تعداد معمول گالری‌ها در این رویداد شرکت می‌کنند ، به لطف ویژگی ارتباط زنده، به پرسنل فروش امکان می‌دهد با سرعت بالا به سوالات پاسخ دهند.

آرت بازل امیدوار است که بتواند نقش خود را در کمک به گالری‌ها برای تغییر جهت در مسیر آنلاین، ایفا کند. از زمان انتشار نسخه آنلاین آرت بازل هنگ کنگ در آغاز همه‌گیری، نحوه‌ی فروش پیشرفت زیادی کرده است.

حمام نقاش اثری از آنجل اوترو در آرت بازل ۲۰۲۰

گالری لوی Levy در بیانیه‌ای گفت: “ما به ویژه افتخار می‌کنیم که آثار جدیدی از هنرمندانی را ارائه می‌دهیم که سال‌ها تجربه دارند و احساس می کنیم که آثار آنها در سال ۲۰۲۰ طنین ویژه‌ای خواهد داشت. البته باور داریم که کارهای هنری باید از نزدیک دیده شوند، مورد بحث قرار گیرند و مزه‌مزه شوند. سیستم عامل‌های آنلاین تنها ابزاری برای ادامه مکالمه و آگاهی از دنیای هنر درباره کارهایی که هنرمندان انجام می دهند را در اختیار می‌گذارند.”

مجموعه داران نیز به‌طور روزافزونی به دیدن نمایشگاه‌های آنلاین عادت کرده‌اند و توانسته‌اند با آثاری که در این نمایشگاه‌ها ارائه می‌شود، ارتباط برقرار کنند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید