هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

اثر پیکاسو از یک گالری در میلواکی ربوده شد

اگرچه تقریبا همگان پیکاسو را به نقاشی هایش می‌شناسیم اما خوب است بدانیم پابلو پیکاسو شاعر، طراح صحنه، پیکرتراش، گراورساز و سرامیک کار هم بود و حدود ۳۰ اثر چاپی نیز تولید کرده بود که یکی از آن‌ها دیگر نیست!

متاسفانه به تازگی یکی از آثار این هنرمند تاثیرگذارترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی از یک گالری در شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین ایالات متحده ربوده شده است. این اثر یک تصویر چاپی بود که در سال ۱۹۴۹ آفریده شده و حدود ۵۰ هزار دلار ارزش داشت.

به گفته مالکان گالری، این اتفاق احتمالا زمانی رخ داده که هر دوی آن‌ها در طبقه بالا بوده اند و کسی وارد شده و تابلو را برده است؛ عجیب آن‌که در فضای گالری دوربین نصب نشده و آن‌ها امیدوارند دوربین‌های نزدیک آن مکان از دزدان تابلو فیلم گرفته باشند. هم‌چنین مالکان با پلیس تماس گرفته اند و به موزه ها، گالری های، و مکان‌های براورد ارزش آثار هنری در سراسر کشور خبر ربوده شدن اثر پیکاسو را رسانده اند تا اگر از یکی از این اماکن سر درآورد، آماده باشند.

این امیدواری وجود دارد که دوربین‌های نزدیک به محل از دزدان تابلو فیلم گرفته باشند تا به دستگیری آنها و بازگرداندن تصویر کمک کنند. اما پیش از آن‌که اتفاق بدتری رخ دهد، صاحبان این گالری باید به فکر نصب سیستم دوربین امنیتی باشند!

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید