هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

ادای دین هنرمندان تجسمی به قهرمانان پلاسکو در گالری علیها

امروز آدینه هشتم بهمن ماه گالری علیها میزبان یکی از نادرترین رویدادهای حوزه هنرهای تجسمی در ایران بود که در آن همکاری بی‌مانندی میان هنرمندان برای پاسداشت زحمات و ازخودگذشتگی‌های آتش‌نشانان ایرانی رقم خورد.

نمایشگاه ادای دین هنرمندان به قهرمانان پلاسکو در گالری علیها عکاس: سارا شاه‌محمدی

این رویداد که در ابتدا به صورت خودجوش آغاز شده بود، در پایان به شکل نمایشگاهی نمادین درآمد تا بدل به آرشیوی ملی به عنوان “واکنش هنرمندانه” به یک حادثه باشد. در روزهای گذشته در فراخوانی که در پی ارسال آثار برای تحریریه هنرگردی اعلام شد، تصویر بالغ بر چهارصد اثر از سراسر ایران برای دبیرخانه ایمیل شد که در پایان، نمایشگاهی نمادین و غیرقابل فروش از میان پنجاه و چهار اثر آویخته به دیوار و نمایش دیجیتالی دو برابر این تعداد به صورت اسلاید شو در گالری علیها برپا شد که تماما پس از اتمام نمایشگاه به سازمان آتش‌نشانی اهدا می‌شوند.

نمایشگاه ادای دین هنرمندان به قهرمانان پلاسکو در گالری علیها عکاس: سارا شاه‌محمدی

آثار موجود در این نمایشگاه گستره‌ای از نقاشی، طراحی پوستر و ویدئو آرت را شامل می‌شوند که با همکاری هنرمندان ابراهیم منتظری، امیر سلمانی، امیر شلمانی، امیر کاشی، امیرعلی ایزدی، امین منتظری، اورانوس افشاریان، ایمان دانشورنژاد، آرش رضایی پور، بهزاد فیضی، پرستو حیدری، پژهان پژویان، پیمان تاجیک، حسین طاهر پرستار، رابعه باغشنی، سارا شاه محمدی، ساره عبدالهی، سلیمان قوی پنجه، سنا سهرابی، سوگل غزنوی، سهیل خانبابایی، سید حسین احصایی، سیده نرگس ابراهیمی، شایان شعبان، شروین بحری، شقایق احمدی، شهرزاد داور، شیون حسن پور، صادق شاملو، طاهر تاتاری، طناز یغمایی، عاطفه خلیفه، علی میری، فاطمه میرمحمودی، فرهاد توکلی، فریناز سلیمانی سیبنی، کیارش خلیلی، محبوبه خانبابایی، محدثه منصوری رازی، محمود آقایی زاده، مرجان قربانی، مریم سلیمی، مریم فنونی، مسعود پورزارعی، مصظفی حقیقت، مصلح ولیدی پاک، الناز نقی پور، نازیلا هاشمیان، نوید نیلی، نیکا کبیری، نیلوفر پیرزاد، الهام سرخه حصاری، هورا حسینی بافی گردآوری شده است.

نمایشگاه ادای دین هنرمندان به قهرمانان پلاسکو در گالری علیها عکاس: سارا شاه‌محمدی

حضور هشت عضو از اعضای شریف سازمان آتش‌نشانی هم اتفاق مهمی بود که امروز در حین این رویداد موجب پدید آمدن جوی زیبا و صمیمی شد و حاضرین پس از گفتوگو با آتش‌نشانان در بازدید از نمایشگاه به همراهی ایشان پرداختند.

نمایشگاه ادای دین هنرمندان به قهرمانان پلاسکو در گالری علیها عکاس: سارا شاه‌محمدی

بخش‌هایی از این رویداد را از کانال رسمی هنرگردی در آپارات تماشا کنید:

 

نیلوفر علیها مدیر گالری علیها در بیانیه‌ای به همین منظور نگاشته است:

در هفته‌ای که گذشت ایران در سوگ فرزندانِ راستینش بود؛ جامعه‌ی هنری نیز با قلبی شکسته و اندوهی جانکاه به غم سنگین از دست رفتن قهرمانانی که ایثار را به حد کمال رساندند، واکنش نشان داده و در حرکتی خودجوش به آفرینش آثاری دست زدند که ماحصل آن بدل به نمادی از سپاسگزاری شد.

امروز در نگارخانه علیها افتخار میزبانی هنرمندان عزیزی را داشتیم که با دغدغه‌های انسان‌دوستانه‌ی خویش فرصتی را پدید آوردند تا قدردان دلیران-مردان سازمان آتش‌نشانی باشیم که با جانفشانی و از خودگذشتگی‌های بسیار همواره نگهدار جان و مال مردم بوده‌اند.

هم‌چنین از اعضای سازمان آتشنشانی به ویژه آقایان دهبندی، شاه‌محمدی و رمضان‌خانی و دیگر اعضای تیم همراه که با لباس مقدس آتشنشانی به بازدید از نمایشگاه پرداختند کمال قدردانی را داریم که با حضور خود موجب تسلی خاطر جامعه داغدار هنری بودند. جای دارد از کلیه هنرمندان و بزرگوارانی که با ارسال آثارتجسمی خویش از سراسر ایرانِ پهناور این حرکت زیبا را رقم زدند سپاس گفته و به اطلاع برسانیم که این رویداد بدون همیاری تیم هنرگردی امکان پذیر نبود.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از روز یکشنبه دهم بهمن‌ماه تا روز پنجشنبه چهاردهم بهمن ماه از ساعت شانزده تا بیست به محل گالری علیها به نشانی تهران، خیابان دکتر شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای احمدی مقدم (ایزد سابق)، پلاک سی و یک، طبقه اول مراجعه فرمایند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید