هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

امانوئل سنیه به پشتیبانی از رومن پولانسکی دعوت اسکار را رد کرد

امانوئل سنیه، همسر رومن پولانسکی فیلمساز فرانسوی، دعوت آکادمی علوم و هنرهای سینما، اسکار، را در اعتراض به اخراج همسرش از این آکادمی سینمایی رد کرد.

خانم سنیه که خود بازیگر و خواننده است، یکی از ۹۲۸ نفری است که به اسکار دعوت شده است. او درنامه ای که در یکی از روزنامه های فرانسه چاپ شده اعتراضش را از این آکادمی بیان کرده و اسکار را به “ریاکاری غیرقابل تحمل” متهم کرده است و در بخشی از این نامه نوشته است:

من همواره یک فمینیست بوده‌ام. اما چگونه می توانم این واقعیت را نادیده بگیرم که چند هفته پیش آکادمی همسرم را اخراج کرد. همان اکادمی که در سال ۲۰۰۲ برای فیلم پیانیست به او جایزه داد!

گفتنی است آقای پولانسکی در سال ۱۹۷۷ پس از اعتراف به تجاوز، برای ۴۲ روز در زندان بود، پس از آن به اروپا گریخت و تلاش های دولت آمریکا برای استردادش به خاطر برخورداری او از تابعیت فرانسه و لهستان کارساز نبوده است. با این‌حال رومن پولانسکی در سال ۲۰۰۲ اسکار بهترین کارگردانی را به خاطر فیلم “پیانیست” دریافت کرد، دو بار دیگر هم نامزد دریافت این جایزه شده است.

اعضا هیات رئیسه اسکار در ماه مه سال جاری به اخراج آقای پولانسکی از این نهاد رای دادند و آکادمی علوم و هنرهای سینما در مورد دلیل اخراج رومن پولانسکی در بیانیه‌ای گفت:

هیات مدیره آکادمی بر ضوابط اخلاقی که اعضا را ملزم به رعایت ارزش های آن و محترم شناختن شان انسان ها می کند، تاکید دارد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید