هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

امانوئل موقو | من اینجا هستم

امانوئل موقو “ emmanuelle moureaux” هنرمندی است که با استفاده از سیستمی با نام QZSS که مربوط به دقت اندازه گیری در سطح سانتی متر می باشد،_به عنوان یک موتیف_ چیدمان کاغذی رنگارنگی ایجاد کرده است. این سیستم که مربوط به GPS در ژاپن می باشد، قادر به اندازه گیری موقعیت انسان ها با دقت سانتی متر از فاصله ی تقریبا ۴۰۰۰۰ کیلومتر در فضا می باشد. هنرمند از المان های این سیستم تقویت ماهواره ای برای خلق این چیدمان تعاملی که به تکنولوژی با دقت بالا در یک فرم بصری و پر جنب و جوش شکل می دهد، استفاده کرده است.

چیدمان این هنرمند فرانسوی با عنوان “من اینجا هستم” برای نمایشگاه “space in ginza” در METoA ، میدان گینزا در ژاپن، به نمایش در آمد. تشکیل شده از هیجده هزار شبح زن در ۱۰۰ رنگ متفاوت، که جریان بدون توقف عابرانی که مناطق شلوغ و پر جمعیت ژاپن را اشغال کرده اند، را بیان می کند. همچنین به نظر می رسد که درون این حجم در حال جنبش از افراد کاغذی، سه سایه گم شده اند؛ دو دختر و یک گربه! چیزی که بازدید کنندگان را تشویق می کند تا در میان تعداد بی شماری از لایه ها، به جستجوی آنها باشند. با گشتن به دنبال گمشدگان درمیان سایه ها، گویا چیدمان به بازدیدکنندگان یادآوری می کند تا تامل و توجه بیشتری به مکانی که به آن تعلق دارند، داشته باشند.

emmanuelle moureaux_honargardi

امانوئل موقو متولد سال ۱۹۷۱، معمار و هنرمند فرانسوی ساکن ژاپن می باشد که شرکت معماری خود با عنوان emmanuelle moureaux architecture + design” را در سال ۲۰۰۳ در این کشور تاسیس کرد. وی با الهام از لایه ها و رنگ های شهر توکیو که تراکم و عمقی پیچیده در خیابان ها می سازد، و همچنین عناصر فضایی سنتی ژاپنی، مفهوم “shikiri” که به معنای “ایجاد فضا با رنگ ها”  می باشد را در کارهای خود ایجاد کرده است. موقو از رنگ ها به عنوان عناصر سه بعدی فضا و نه تنها لایه ای خارجی و تمام کننده ی سطح، بلکه با هدف خلق فضا استفاده می کند. آرمان او دادن احساس به فضا با رنگ و استفاده از خلاقیت که در بازه ای از هنر، طراحی و معماری می باشد. در زیر شاهد برخی از پروژه های او می باشیم؛

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید