هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

انتشار ترجمه فارسی کتاب «هنر در عصر دیجیتال»

کتاب «هنر در عصر دیجیتال» (با عنوان اصلی Art of the digital age) نوشته بروس وندز (Bruce Wands) با ترجمه مهدی مقیم‌نژاد و محمدعلی مقصودی توسط نشر «سوره مهر» به چاپ رسید.

کتاب “هنر در عصر دیجیتال” در قطع وزیری، تمام گلاسه و تمام رنگی با قیمت ۳۱ هزار تومان به چاپ رسیده است و شمارگان آن ۲۵۰۰ نسخه است و تمامی علاقه‌مندان در سراسر کشور می‌توانند این کتاب را از فروشگاه اینترنتی «سایت عکاسی» خریداری کنند.

«هنر در عصر دیجیتال» یک کتاب مرجع کلاسیک در حوزه هنر دیجیتال است و نویسنده آن تلاش کرده تا ضمن بررسی گذشته و آینده هنر دیجیتال، به دسته‌بندی گرایش‌ها، هنرمندان و شرح آثار عمده آن بپردازد. او در این راه کار خود را با رسانه‌هایی آغاز می‌کند که در اصل در قالب‌های تثبیت شده و سنتی دنیای هنر ریشه دارند و سپس به تجربیاتی در هنر دیجیتال می‌پردازد که یکسره در دنیای فناوری‌های مجازی جای می‌گیرند. این کتاب که برای ترجمه فارسی تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی بروزرسانی شده است شامل ۹ فصل و ۶ ضمیمه سودمند است. محتوای کتاب از این قرار است:

فصل اول: مروری بر هنر دیجیتال
فصل دوم: تصویرپردازی دیجیتال
فصل سوم: مجسمه‌های دیجیتالی
فصل چهارم: چیدمان‌های دیجیتال و واقعیت مجازی
فصل پنجم: پرفورمنس،موسیقی و هنر صوتی
فصل ششم: پویانمایی دیجیتال و ویدیو
فصل هفتم: هنر نرم‌افزار، بانک اطلاعاتیو بازی‌های رایانه‌ای
فصل هشتم: هنر شبکه
فصل نهم: آینده هنر دیجیتال

و ضمیمه‌های: گاه‌شمار رویدادهای هنر دیجیتال و فناوری | واژه نامه | فهرست منابع مکتوب برای مطالعات بیشتر | فهرست منابع اینترنتی برای مطالعات بیشتر | فهرست وبسایت هنرمندان دیجیتال | و فهرست تصاویر.

منبع : سایت عکاسی

علیرضا محمدشاه

http://www.shariot.ir

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید