هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

انوشه انصاری و فیروز نادری نمایندگان اصغر فرهادی در اسکار

اصغر فرهادی که با فیلم فروشنده نامزد دریافت جایزه فیلم غیر انگلیسی‌زبان اسکار شده، انوشه انصاری و فیروز نادری را به عنوان نمایندگانش برای شرکت در هشتاد و نهمین مراسم اسکار معرفی کرد.

آقای فرهادی پیش‌تر اعلام کرده بود که در اعتراض به فرمان اجرایی دونالد ترامپ در رابطه با محدود کردن ورود مهاجران به آمریکا در این مراسم حضور نخواهد داشت.

خانم انوشه انصاری و فیروز نادری از جمله ایرانیان موفق در آمریکا هستند. خانم انوشه انصاری اولین زن ایرانی است که در سال ۲۰۰۶ به فضا رفته است. او همچنین چهارمین نفری است که هزینه سفر به فضا را خود پرداخت کرده است. هم‌چنین آقای فیروز نادری هم از مدیران پیشین سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا، است. آقای نادری در سال ۲۰۰۰ مدیریت پروژه کاوشگر مریخ را برعهده داشت.

پیشتر، ترانه علیدوستی، بازیگر فیلم فروشنده نیز٬ محدودیت سفر ایرانیان به آمریکا در فرمان ترامپ را “نژادپرستانه” نامید و گفته بود که مراسم اسکار را بایکوت می‌کند.

اعلام تصمیم اصغر فرهادی مبنی بر حضور نیافتن در مراسم اسکار در اعتراض به تصمیم اجرایی رئیس جمهور آمریکا، با واکنش‌های گسترده ای در داخل و خارج ایالات متحده رو به رو شد به گونه‌ای که در یکی از خبرسازترین واکنش‌ها، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا، اسکار، در بیانیه‌ای غیبت آقای فرهادی و بازیگران فیلمش در مراسم امسال را “شدیدا نگران کننده” خواند.

مراسم هشتادو نهمین دوره مراسم اسکار بامداد دوشنبه نهم اسفند (۲۷ فوریه) به وقت ایران برگزار می‌شود.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید