هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

به بهانه هالووین

به بهانه هالووین و حال و هواى خانه هاى ارواحى، سرى مى زنیم به خانه ارواح و  نماى وحشت انگیز و خوف دار کریستف بردگور و مارى پجوس. (Christophe Berdauguer & Marie Pejus)

کریستف بردگور و مارى پجوس دو هنرمند فرانسوى خانه اى قدیمى در فرانسه را به مرکزى براى بازدید و اقامت توریست ها تبدیل کردند. این دو نفر با استفاده از پلى استرین و رنگ  این خانه قدیمى، به خانه ارواح تبدیل کرده اند.

hoanrgardi-_artevents_Guehost-House-by-Berdaguer-and-Pejus_2015-(4)

نماى این ساختمان حالتى رویایى و غیر واقعى به خود گرفته است. این دو هنرمند اشکالى خارق العاده اى با استفاده از بلوک هاى پلى استایرن در نما ایجاد کرده اند .این بلوک ها با رزین و لایه سفید پوشیده شده اند.

hoanrgardi-_artevents_Guehost-House-by-Berdaguer-and-Pejus_2015-(3)

طراحان در نظر داشتند خانه ارواح طراحى کنند و ایده و طراحى بر این مبنا بود.آن ها این بنا را Gue(host)house نامیده اند.این نام بر گرفته از عبارتى بود که مارسل دوچمپ ( نقاش و مجسمه ساز) ابداع کرده بود.

hoanrgardi-_artevents_Guehost-House-by-Berdaguer-and-Pejus_2015-(2)

هنرمندان مى گویند ایده استفاده از کانسپت روح به این دلیل بوده که روح ، مهمان همیشگى تمام فضا هاست. اینکه این خانه قدیمى به خانه اى براى اقامت  توریست ها تبدیل شود شباهت بسیارى به مهمان هاى نا خوانده اى مثل ارواح دارد.

hoanrgardi _artevents_Guehost-House-by-Berdaguer-and-Pejus_2015 (1)

اتمام ساخت این بنا مصادف شد با سالگرد بیست سالگى مرکز هنر،هم اکنون این بنا مرکز پذیرش براى بازدید کنندگان و استودیوى براى هنرمندان مقیم کشور است.

آنا شاه محمدی

نوشته های مشابه

2 کامنت

پاسخی بدهید