هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

بوتیک هتل حنا ؛سبک زندگی هنری تهران

خیابان نوفل لوشاتو در منطقه یازده و در یکی از قدیمی ترین مناطق تهران یعنی محله فردوسی واقع شده است. دو خیابان مهم تهران، حافظ و ولیعصر را به هم متصل می کند. نوفل لوشاتو از قدیم به دلیل حضور سفارتخانه های فرانسه ، ایتالیا ، روسیه، واتیکان و بریتانیا در آن مشهور است. تماشاخانه، کافه و گالری کاربری های نوین ساختمان های قدیمی این منطقه هستند. نزدیکی به مراکز مهم فرهنگی شهر همچون تالار وحدت، تاتر شهر و پردیس چهارسو موقعیت خاصی به این منطقه داده است.

خانه لولاگرها

کوچه لولاگر از خیابان نوفل لوشاتو به سمت جنوب منشعب است.  این کوچه به همسایگی سفارت فرانسه و خانه های قرینه اش شناخته می شود. شش ساختمان کوچه لولاگر تهران در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی توسط استاد حسن بنا ساخته شدند. این ساختمان‌ها به سفارش دو برادر به نام‌های محمد باقر و اکبر لولاگر به صورت قرینه ساخته شدند.

خانه پلاک سه کوچه لولاگر خانه‌ای است با پنجره‌ای نیم‌دایره به سوی کوچه و با نمایی که معمارش با تیشه نقش‌هایی بداهه بر روی آن زده است. این خانه در دو طبقه ساخته شده و در مجموع ۵۴۰ متر زیربنا دارد. داخل این خانه با گچ‌بری و کاشی‌کاری تزئین شده است. مرمت ساختمان پلاک دو کوچه لولاگر در سال ۱۳۹۵ توسط شرکت معماری باغ ایرانی آغاز شد.بوتیک هتل حنا اولین محصول پروژه بازآفرینی شهری شرکت معماری باغ ایرانی است. این شرکت در سال ۱۳۸۰ توسط مهسا مجیدی، دانش آموخته دکترای معماری بنیانگذاری شد.

درابتدای فرایند مرمت،تاریخچه بنا و لایه‌های مختلف آن شناسایی شد. هر کدام از این لایه‌ها که در ادوار مختلف به این ساختمان اضافه شده‌اند، بیانگر بخشی از تجربه زیسته مردمان تهران و ساکنان این خانه بوده‌اند.

بوتیک هتل حنا در زمستان ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرد. این مجموعه ۷ اتاق و فضاهای جانبی شامل رستوران، پلتفرم و پاپ‌آپ دارد

بوتیک هتل از نوع تهرانی

«بوتیک» از زبان فرانسه وارد زبان انگلیسی شد و در اصل به فروشگاه‌هایی گفته می‌شد که به‌صورت تخصصی کالاهای نایاب و گران‌قیمت را در مقیاسی کوچک (در برابر فروشگاه‌های بزرگ و به‌اصطلاح زنجیره‌ای) عرضه می‌کردند. «بوتیک هتل» یک اصطلاح تلفیقی است‌که در آمریکای شمالی و بریتانیا برای توصیف نوع متمایزی از هتل‌ها بکار گرفته می‌شود.

وارد کوچه لولاگر که می‌شویم، بیش از هر چیز دو پنجره بیرون آمده روبروی هم در وسط کوچه توجه ما را به خود جلب می‌کند. اتاق لولاگر در بوتیک هتل حنا تا میان کوچه لولاگر آمده است و همزمان بخشی از خانه و بخشی از کوچه است. ماندن در اتاق لولاگر تجربه ماندن در جایی میان خانه و کوچه و پشت یکی از مشهورترین پنجره‌های تهران است.

مرکز تهران در تیرس نگاه ما

سالن چند منظوره بام بوتیک هتل حنا فضایی مجهز برای برگزاری رویدادهاست. این سالن که از جدیدترین لایه‌های ساختمان کوچه لولاگر است، نماد روح مدرن و کاربرد امروزی این مجموعه است. وجود فضای سبز بر روی بام خانه، پنجره های سرتاسری، فضای اختصاصی و معماری مدرن، این فضا را به مکانی متفاوت برای رویدادها و دیدارها تبدیل می‌کند.

پلتفرم در زیرزمین بوتیک هتل حنا قرار دارد. این فضا با ظرفیت ۳۵ نفر، امکان برگزاری رویدادها و دیدارهای مختلف را دارد

در فرایند بازسازی بوتیک هتل حنا، یک آب انبار قدیمی کشف شد که سال‌ها کسی از وجود آن اطلاعی نداشت. این فضا به پلتفرم متصل است و امکان فعالیت‌های جانبی در کنار رویدادهای در حال برگزاری در محل پلتفرم را فراهم خواهد کرد.

پاپ‌آپ بوتیک هتل حنا، همچون طراحی داخلی‌اش، تجربه‌ای از دیزاین امروز تهران است. در آن‌جا می‌توانید بخشی از تجربه بوتیک هتل حنا را در قالب اشیائی که در طول اقامتتان با آن زندگی کرده‌اید، با خود به خانه ببرید. شرکت معماری باغ ایرانی، هنرمندان و دیزاینرهای برجسته ایرانی این اشیا را انتخاب می‌کنند و در پاپ‌آپ بوتیک هتل حنا به نمایش می‌گذارند. در کنار این‌ها، در دوره‌هایی از سال نمایشگاه‌ها و رویدادهای هنری نیز در پاپ‌آپ بوتیک هتل حنا نیز برگزار می‌شوند.

*عکس ها از سایت بوتیک هتل حنا

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید