هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

تغییر پروژه “هفت مرگ” مارینا آبراموویچ به اپرا و اجرا در ۲۰۲۰ در مونیخ

این پروژه که در ابتدا قرار بود سینمایی باشد، توسط خود مارینا آبراموویچ کارگردانی می شود.

تقریبا ۳۰ سال پس از جوانه های اولیه ایده مارینا آبراموویچ، او سرانجام پروژه “هفت مرگ” را تحقق می بخشد. هنرمند زاده بلگراد این اثر را به یک اپرا تبدیل کرده است که خود آن را هدایت می کند. طبق برنامه ریزیهای انجام شده قرار است این اپرا در سال ۲۰۲۰ در سالن اپرای مونیخ به نمایش درآید که پس از آن به باغ کاونت در لندن نیز خواهد رفت.

در این پروژه آبراموویچ نقش ماریا کالاس، قهرمان زندگی خود را بازی می کند که در هفت اپرا، از جمله مادام پروانه، چه کسی خود را چاقو زد و توسکا، می میرد. اجرای مارینا آبراموویچ به عنوان بخشی از تولید جدید فیلم برداری و نمایش داده می شود. او می گوید: “من در مورد این ایده عاشقانه‌ی مرگ برای عشق، مدت طولانی فکر کرده ام، و افزود که کالاس” به خاطر شکسته شدن قلبش مرد.”

برنامه اصلی این بود که هفت نفر از بزرگترین کارگردانان فیلم در جهان هر کدام یک صحنه مرگ را به تصویر بکشند و یک سری ویدیوهای ده دقیقه ای ایجاد کنند. در پایان سال ۲۰۱۴، رومان پولانسکی، الخاندرو گونزالس ایناریتو، مارکو برامبیلا، جدا کلاگراند و یورگوس لانتیموس همه موافقت کردند، اما بعدا گزارش شد که پولانسکی و ایناریتو دیگر بر این پروژه کار نمی کنند. نویسنده نروژی پیتر اسکاولان این فیلمنامه را نوشته است که اکنون برای اپرا تنظیم شده است.

آبراموویچ نسبت به مقوله‌ی مرگ غریبه نیست و در اجرای تئاتری خود به نام « زندگی و مرگ مارینا آبراموویچ » که در جشنواره بین المللی منچستر در سال ۲۰۱۱ به نمایش در آمد، با این موضوع دست و پنجه نرم کرده است. اکنون در سن ۷۱ سالگی می گوید که دائما درباره مرگ خود فکر می کند. او می گوید “من کاملا آگاه هستم که این آخرین بخش زندگی من است. واقعا چقدر زمان دارید و چگونه آنچه را که در زندگی خود انجام داده اید، برای نسل های آینده بازگو می کنید. این موضوع برای من بسیار مهم است.”

نیلوفر علیها

http://www.alihagallery.com

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید