هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

Adolf Hitler’s personal traveling telephone is displayed at Alexander Historical Auctions in Chesapeake City, Md., Friday, Feb. 17, 2017. Auction house president Bill Panagopulos says Russian officers gave the phone to Brig. Sir Ralph Rayner during a visit to Hitler’s Berlin bunker in 1945. Rayner’s son is now selling it. Panagopulos says bidding will start at $100,000 this weekend. (AP Photo/Patrick Semansky)

تلفن آدولف هیلتر در حراجی تقلبی از آب در آمد!

چند روز پس از فروش تلفن قرمز رنگی منتسب به آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی در یک حراج تاریخی در ایالت مریلند آمریکا، یک کارشناس آلمانی مدعی شد این تلفن تقلبی است!

«فرانک گنکل» سرپرست مجموعه تاریخی موزه ارتباطات فرانکفورت با ارائه دلایل گوناگونی گفت، بدون شک این تلفن آدولف هیتلر نیست و فروشندگان برای فریب افکار عمومی، اسناد و مدارک تاریخی را جعل کرده اند. به گفته این کارشناس، بدنه تلفن در آلمان و گوشی در انگلیس تولید شده، به عقیده او قسمت های مختلف در زمان های متفاوتی ساخته شده و این موضوع منطقی نیست.

آدولف هیتلر

یکی از نشانه های دیگری که به عقیده «فرانک گنگل» عجیب است، رنگ قرمز و البته ارزان قیمت تلفن است. او باور دارد تمامی ابزار و وسایل شخصی آدولف هیتلر با استفاده از بهترین و گران قیمت ترین مواد تولید می شد، در حالیکه این تلفن پلاستیکی است و رنگ قرمز بی کیفیتی دارد. «بیل پاناگوپولیس» مدیر حراج‌خانه «الکساندر» در ایالت مریلند ضمن رد ادعای این کارشناس آلمانی، به شدت از او انتقاد کرد. «رانالف راینر» فروشنده اصلی نیز توضیحات «فرانک گنگل» را بی پایه و اساس و توهین آمیز خواند و این تلفن را واقعی و تاریخی توصیف کرد.

تلفن که نام آدولف هیتلر روی آن درج شده، در پناهگاه زیرزمینی او در سال ۱۹۴۵ کشف شد. گفته می شود سربازان ارتش سرخ پس از سقوط شهر برلین وارد پناهگاه رهبر آلمان نازی شدند و این تلفن و سایر اشیا و وسایل او را توقیف کردند. آنها این تلفن را پس از مدتی به «رالف راینر» افسر ارتش بریتانیا هدیه دادند و پس از مرگ وی، فرزندش «رانالف راینر» صاحبش شد.

این تلفن که از آن بهعنوان یک «سلاح کشتار جمعی» یاد می شود، هفته گذشته به مبلغ ۲۴۳هزار دلار به فرد ناشناسی فروخته شد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید