هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

تندیسی برای گاو خشمگین وال استریت

هنرمندان بسیاری هستند که علاوه بر تاکید روی جنبه های زیبایی شناسانه‌ی هنر، تلاش می‌کنند از هنر خود در راه رساندن پیام‌های اجتماعی یا سیاسی استفاده کنند. یکی از به روزترین این بهره‌گیری‌های اجتماعی از هنر، این روزها در خیابان معروف وال استریت رخ داده است و در آن تندیسی در برابر چیرگی دنیای مردسالارانه قد علم کرده و آن را به چالش می‌کشد.

مجسمه معروف گاو خشمگین در خیابان وال استریت از این به بعد یک همراه با خود دارد. مشاور بین المللی وال استریت که سومین مدیر دارایی در جهان محسوب می شود، مجسمه ای برنزی به نام دختر بی باک را درست روبروی مجسمه گاو قرارداده است که ارزش آن بیش از ارزش هنری صرف است.
این دختر جوان با اعتماد به نفس و مبارزه جویانه در مخالفتی آشکار با مجسمه همتای خود خودنمایی می کند، که به معنای نشان دادن جنگ برای نابرابریهای جنسیتی در نیروی کار امروزه است. با ایستادن در مقابل “گاو” تسلط مردان، به خصوص در دنیای تجارت، او زنان را برای انجام کاری مشابه قدرتمند می کند. یک پلاک روی زمین جلوی او نصب شده است که می گوید:” قدرت زنان در مدیریت را به رسمیت بشمارید”.
این مشاور علاوه بر نصب این مجسمه در روز جهانی زن و برگذاری بزرگداشت زنان، برای ۳۵۰۰ شرکت نامه ای با این مضمون فرستاده است که زنان بیشتری را در اعضای هیات مدیره خود قرار دهند.

 

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید