هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

تندیس پوسته ای جان گرید

john-grade-middle-fork-sculptural-tree-skin--(8)

یک درخت140 ساله وسترن هملوک در نورث بند رشد می کند. شهر واشنگتون شاهد یک زندگی دوم است. جان گرید آخرین مجسمه خود را به نام میدل فورک ساخته است. با دقت از گچ های قالب گیری شده برای تنه های عظیم و شاخه های آن استفاده کرده است. 26متر بالاتر از سطح جنگل، جان گرید و تیمش یک درخت زنده را اندازه گیری و بررسی کرده اند برای ساخت قالب، با دقت و زحمت فراوان همه انحناها و حفره ها را ثبت کرده‌اند. در طول یک دوره یکساله وبا کمک صد ها داوطلب ساختار پیچیده حک شده به وسیله بلوک های درخت سرو یک تکه شده و هر تکه پوشش داده شده به وسیله یک چسب ضد آب قبل از اینکه از گچ قالب گیری خارج شود سنباده خورده است.

در پایان، میدل فورک کامل شده به وسیله میله های توپر که در برداشتن انحنا های دقیق درخت را از حالا تا 25 آپریل 2015 قطعه های تندیس به نمایش گذاشته می شوند در حد آرت سیاتل که به صورت افقی در فضای بزرگی از گالری معلق شده است که تمام اندام های بیرونی درخت از کف اتاق و دیوار ها و سقف نور پردازی می شود.

سپس بعد از نمایش در نمایشگاه هنر و موزه ؛میدل فورک به محل درختان زنده وجایی که قالب آن ساخته شده بر می گردد.یعنی جایی که بعدها با خزه پوشیده خواهد شد و سپس تجزیه و به زمین بر می گردد.

سارا شاه محمدی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید