هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

حراج سیگار ناتمام وینستون چرچیل در بوستون

حراجی های هنری همواره یکی از جذاب‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین رویدادهای هنری هستند که از قیمت‌هایی سرسام‌آور تا موارد مضحک را پوشش داده و معمولا سروصدای زیادی هم به پا می‌کنند. در یکی از تازه‌ترین این حراجی ها در امریکا، سیگار برگ وینستون چرچیل نخست وزیر پیشین بریتانیا به بهای نه هزار پوند برابر دوازده هزار دلار توسط یک کلکسیونر که نامش فاش نشده، روز چهارشنبه در پالم‌ بیچ فلوریدا خریداری شد.

گفته شده چرچیل این سیگار ۱۰ سانتی ناتمام را روز ۱۱ مه ۱۹۴۷ در فرودگاه پاری – لو بورژه کشیده بوده است و پس از آن یک خلبان بریتانیایی که چرچیل و همسرش را به پاریس برده بود، این سیگار نیم‌سوخته را نگه داشته بود. هم‌چنین یک عکس چرچیل هم همراه این سیگار بود.

به گفته این خلبان:

چرچیل با نظامیان سابق فرانسوی صحبت می‌کرد و وقتی وارد هواپیما شد سیگارش را در زیرسیگاری خاموش کرد و من باقیمانده آن را نگه داشتم.

 

بنا به شواهد در آن سفر، بالاترین مدال نظامی کشور فرانسه به وینستون چرچیل اعطا شد.

روی بخشی از برچسب قرمز و طلایی این سیگار، نام کامل رهبر بریتانیا در جنگ دوم جهانی نوشته شده است و جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۵، هم یک ته‌سیگار دیگر چرچیل در یک حراجی بریتانیایی به قیمت دو هزار پوند فروخته شده بود. شاید بهتر باشد شما هم از این به بعد اگر وسایل دور ریختنی یک فرد سرشناس را پیدا کردید، نزد خود نگه دارید!

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید