هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

حسن توفیق درگذشت

حسن توفیق، کاریکاتوریست و مدیرمسوول نشریه «توفیق» بعد از ظهر روز یکشنبه (۱۱ خردادماه) بر اثر ایست قلبی درگذشت.

هادی حیدری، هنرمند کارتونیست در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر، افزود: آقای توفیق از چند روز گذشته به دلیل کم اشتهایی در بیمارستان بستری شدند و متاسفانه ساعت ۳ بعدازظهر امروز (۱۱ خردادماه) بر اثر ایست قلبی در بیمارستان آسیا تهران درگذشتند.

 

View this post on Instagram

 

#خبر_تلخ این که ساعت سه عصر امروز یکشنبه یازدهم خرداد نود و نه، جناب #حسن_توفیق ، کارتونیست، کاریکاتوریست و مدیر #مجله_توفیق و بزرگترین برادر در جمع #برادران_توفیق (حسن،حسین و عباس) بر اثر ایست قلبی در #بیمارستان_آسیا ی #تهران درگذشتند. از دو روز پیش به دلیل ضعف جسمانی و کم اشتهایی، ایشان را به بیمارستان منتقل کردند که متاسفانه امروز قلب مهربانشان از حرکت ایستاد. در مورد زمان تشییع و تدفین این هنرمند گرانپایه در صورت مشخص شدن، اطلاع خواهم داد. تسلیت به خانواده محترم ایشان به ویژه برادر عزیزشان جناب #عباس_توفیق و همه شاگردان، دوستان و دوستدارانشان. | #هادی_حیدری

A post shared by Hadi Heidari l هادی حیدری (@hadi_heidari) on

به گفته‌ی حیدری مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد حسن توفیق متعاقبا اعلام می‌شود.

حسن توفیق (زاده‌ی۱۱ اسفند ۱۳۰۴) از مدیران مسوول نشریه طنز «توفیق» و بزرگ‌ترین برادر از برادران توفیق بود که دوره سوم این مجله را منتشر کردند. وی به مدت ۲۹ سال مدیریت نشریه «توفیق» را برعهده داشت.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید