هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

حمله به تابلوی پیکاسو در موزه تیت مدرن لندن

حمله به آثار هنری سابقه‌ی بلندی به قدمت تاریخ دارد. در یکی از تازه ترین این اتفاقات، یک نقاشی از پابلو پیکاسو به ارزش حدود ۲۰ میلیون پوند در موزه تیت مدرن در لندن مورد حمله‌ی یک مرد قرار گرفت.

در این اتفاق که روز هفتم دی ماه (۲۸ دسامبر) رخ داد، به نقاشی «نیم‌تنه یک زن» مربوط به سال ۱۹۴۴ آسیب وارد شد و بنا به گزارش، تابلو پاره شده است.

فردی که این تابلو را پاره کرده است «شکیل ماس» نام دارد و اهل شمال لندن است. گفته شده است که این مرد ۲۰ ساله تفهیم اتهام شده اما وی در اظهاراتی عنوان کرده که این اتهامات را رد خواهد کرد.

وی تا پایان ماه ژانویه که نخستین جلسه دادگاه برگزار شود، در بازداشت به سر خواهد برد.

به نوشته موزه تیت مدرن، تابلوی نیم‌تنه یک زن در اصل چهره‌ی دورا مار، معشوقه پیکاسو است در ماه مه ۱۹۴۴ در ماه‌های پایانی اشغال نازی ها در پاریس کشیده است.

مسئولان موزه تیت مدرن، درباره وضعیت این اثر پس از حمله چیزی نگفتند. سخنگوی موزه تیت مدرن گفت که تیم نگهبانی و کارشناسان موزه در حال بررسی این حادثه و ارزیابی آسیب ها هستند. او گفت که موزه به روی بازدید کنندگان باز است.

ورودی موزه تیت مدرن؛ بیست سال پیش، گالری تیت بریتانیا، یکی از معتبرترین گالری های هنری دنیا، شعبه تازه ای از خود را در محل یک موتورخانه در ساحل جنوبی رودخانه تیمز در مرکز لندن افتتاح کرد و نام آن را گذاشت: تیت مدرن.

هم‌اکنون بسیاری از کارشناسان در انتظار دادگاه مورخ ۳۰ ژانویه لندن هستند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید