هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

خاویر مارین هنرمند مکزیکی

خاویر مارین هنرمند و مجسمه ساز مکزیکی، متولد سال 1962 و دانش‌آموخته‌ی دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه ملی مکزیک است. اگرچه شهرت وی بیشتر به خاطر مجسمه های فیگوراتیو اوست، اما در زمینه های دیگر مانند نقاشی، حکاکی و طراحی لباس نیز فعالیت دارد.

javier_marin_mexico-art-hoanrgardi-mina mokhtarian-2015 (4)

از ویژگی های کار وی پژوهش در مورد مواد و مصالح مختلف به عنوان نقطه شروع برای مدل سازی است. خاک رس از مهم ترین مواد مورد استفاده‌ی او از سالهای نخست است. قالب گیری با برنز و ساخت مجسمه های برنزی و همچنین استفاده از رزین پلی استر برای تولید مواد سبک تر باعث شد او تحقیقات برای یافتن ماده برای قطعات نهایی را ادامه دهد، چیزی که گاهی با مواد طبیعی مانند دانه ی آمارانتو، تنباکو، خاک و الیاف گوشت خشک شده و گاهی با مواد غیر طبیعی مثل پلاستیک مخلوط و ساخته می شود. او در کارهای اخیرش از قطعات مجسمه های پیشین به عنوان ماده‌ی اولیه استفاده می کند.

javier_marin_mexico-art-hoanrgardi-mina mokhtarian-2015 (5)
در سال های اخیر، خاویر مارین گستره ‌ی کارهای خود را برای قرار گرفتن در فضاهای عمومی با هدف برقراری دیالوگی با فضای شهری و افزایش پویایی آن توسعه داده است.

javier_marin_mexico-art-hoanrgardi-mina mokhtarian-2015 (3)

مارین بیش از 90 نمایشگاه انفرادی و 200 نمایشگاه گروهی در مکزیک، کانادا، امریکا و چندین کشور امریکای جنوبی، آسیا و اروپا داشته است. آثار او را می توان در مجموعه های متعددی از جمله موزه هنرهای معاصر مکزیک، موزه ی هنرهای زیبای بوستون، موزه ی هنر سانتا باربارا و مجموعه های دیگر مشاهده کرد. هم‌چنین وی جوایز متعددی را از جمله رتبه ی سوم دوسالانه ی بین المللی پکن در سال 2008 ، رونمایی  یک اثر به یاد ماندنی از او درکلیسای جامع ساکاتکاس در سال 2010، نمایش یکی از آثار او در ورلد اکسپو سال 2010 شانگهای از آن خود کرده است.

javier_marin_mexico-art-hoanrgardi-mina mokhtarian-2015 (2)

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید