هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

طبیعت فراکتال؛ درباره گلیچ ویدئوآرت های دیوفانگ

سه ویدئوآرت از دیوفانگ هنرمند اهل سنگاپور در هفته دوم نمایشگاه گروهی «گلیچ؛ زبان پیکسل» پلتفرم ۱۰۱ در فضای منفی یک گالری باوان به نمایش درآمده است. این ویدئو ها جهنم مکعبی، آبشش و موتور جهانی نام دارند.

این ویدئوها بر مبنای فراکتال های تولید شده توسط آرتیست، به صورت فیلمی کوتاه ساخته شده اند. دیوفانگ برای ساخت این ویدئوآرت ها از طبیعت فراکتال جهان، معماری پیچیده و مفهوم بی نهایت الهام گرفته است. هدف او این است که پیچیدگی ها و طبیعت بیکران فراکتال ها را در قالب فیلم هایی چالش برانگیز به زندگی بیاورد.

دیوفانگ
عکس قسمتی از گلیچ ویدئوآرت «آبشش» . دیوفانگ

دی یو ژه آکا دیوفانگ فیلمساز، هنرمند و آهنگساز مستقر در سنگاپور است و در درجه اول به عنوان انیماتور و فیلمساز فعالیت می کند. دیوفانگ از کودکی به هنرهای تجسمی و موسیقی علاقه نشان می داد و همیشه به بیان خلاق گرایش داشت. فعالیت او ایجاد قالب هایی هنری است که مرز بین ژانرهای متفاوت را با ترکیب سبک ها و تکنیک های مختلف و با استفاده از روش های غیر متعارف برای ایجاد چیزی نوآورانه و کاملاً جدید جا به جا کند. او قبل از شروع کار همه مراحل فعالیت خود را تجسم می کند؛ حتی اگر بدون پیشرفت یا با پیشرفت، بینش او تغییر کند.

دیوفانگ
عکس قسمتی از گلیچ ویدئوآرت «موتور جهانی» . دیوفانگ

در حالی که در تعداد بیشماری از مضامین و موضوعات کار می کند، دیوفانگ  یک خط مشخص پالایش، تأثیر عاطفی و جزئیات پیچیده را حفظ کرده است. او خود آموخته است؛ هنر و کار او از اشتیاق و جاه طلبی ناب او نشات گرفته و شکوفا می شود. دیوفانگ فعالیت هنری خود را به عنوان آهنگساز و تهیه کننده آغاز کرده و سپس به سمت فیلم سازی، انیمیشن و فیلمنامه نویسی گرایش پیدا کرده است. او علاقه زیادی به خلق داستان دارد و قصد دارد روزی مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی خود را تهیه و کارگردانی کند.

نمایش آثار دیوفانگ در قالب نمایشگاه گروهی پلتفرم ۱۰۱ به کیوریتوری محمد علی فاموری و صادق مجلسی تا پنج شنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ در منهای یک گالری باوان برپاست.

رامین سعیدیان

http://www.artresearcher.center

کارشناس ارشد پژوهش‌هنر / raminsaidian@gmail.com

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید