هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

دومین فراخوان عکاسی “هشتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران “

عکس به تفسیری و تأویلی در خور توجه، گزارشی معنی دار از توانمندی عکاس است که تاثیر برگرفته از هویت بیرونی مورد نظاره را به ماهیت درونی و اکتشافی تمام و کمال خود می‌برد و آن را به نمایشی صاف و ساده و یا بینا بینی و یا مفهومی و نوپردازانه و قابل کنکاش به قضاوت مخاطب خود می‌سپارد.

 

موضوع:

فراخوان در دو(۲) بخش عمومی و حرفه ای برگزار می‌شود.

الف- بخش عمومی شامل: عکسهایی از هشتمین  سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران می باشد که با موبایل و دوربین های معمولی گرفته شده باشد.

ب- بخش حرفه ای شامل: عکسهایی از هشتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران می باشد که با عکاسی حرفه ای و دوربین های با کیفیت بالا گرفته شده باشد.

 

 

مقررات جشنواره :

۱- شرکت برای تمامی هنرمندان و علاقه مندان به عکاسی در این جشنواره آزاد است.

۲- تاریخ عکاسی از ۱۰ اردیبهشت۱۳۹۶ (هشتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران در محل برج میلاد) تا ۲۲ اردیبهشت۱۳۹۶ می باشد.

۳- هر عکاس می‌تواند حداکثر ۱۰ قطعه عکس به صورت رنگی یا سیاه و سفید برای شرکت در فراخوان انتخاب و از طریق سامانه در نظر گرفته شده که آدرس آن در سایت سازمان زیباسازی شهر تهران (www.zibasazi.ir) ذکر شده است، با حداکثر حجم مجموع عکسهای ارسالی ۵۰۰۰ کیلوبایت و با سایزهای حداقل ۶۰۰ * ۸۰۰ پیکسل و حداکثر ۷۶۸ * ۱۰۲۴ پیکسل ارسال نمایید .

۴- پس از راه یابی اثر، فایل خود را با فرمت Tiff در قالب لوح فشرده (DVD) با درج مشخصات کامل (نام و نام خانوادگی، آدرس و شماره تلفن همراه) به دبیرخانه ارسال نمایید.

۵- نگاتیو یا اسلاید اثر و در مورد عکسهای دیجیتال (فایل یا پوشه اصلی عکس) باید نزد صاحب عکس موجود باشد.

۶- برگزار کننده فراخوان حق استفاده از عکسها را در کلیه نشریات، مطبوعات، سایت های اینترنتی ، سایت سازمان زیباسازی شهر تهران، شهرداری تهران و… را داشته و به نمایش در آوردن آن‌ها در سایر مکان‌ها در داخل و خارج از کشور را برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

۷- تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره و ارسال عکس به معنای اعلام موافقت با تمامی مقررات جشنواره می‌باشد و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده جشنواره است.

 

جوایز:

هیئت داوران متشکل از سه (۳) کار‌شناس و هنرمند، این بخش را داوری و جوایز زیر را به برگزیدگان اهداء خواهند کرد:

الف- بخش عمومی

۱- نفر اول دیپلم افتخار و یک قطعه سکه تمام بهار آزادی

۲- نفر دوم دیپلم افتخار و یک قطعه نیم سکه بهار آزادی

۳- نفر سوم دیپلم افتخار و یک قطعه ربع سکه بهار آزادی

 

ب- بخش حرفه ای

۱- نفر اول دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰ میلیون ریال معادل ۳میلیون تومان

۲- نفر دوم دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون ریال معادل ۲میلیون تومان

۳- نفر سوم دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون ریال معادل ۱میلیون تومان

 

نکته:

جایزه ویژه هیئت داوران: دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال به عکاس برگزیده که به عنوان بر‌ترین استعداد جوان اهداء خواهد شد.

گاهشمار جشنواره:

۱-آخرین مهلت ارسال آثار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

۲- مراسم تقدیر و تشکر و اهدای جوایز: مصادف با مراسم اختتامیه هشتمین  سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی شهر تهران

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با دبیرخانه جشنواره به شماره ۸۹۳۵۷۵۵۷ تماس بگیرید و یا به آدرس اینترنتی سایت سازمان زیباسازی شهر تهران (www.zibasazi.ir) مراجعه نمایید.

 

جهت ورود به سامانه ارسال آثار اینجا را کلیک فرمایید.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید