هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

رتبه دوم صادق سوری در جشنواره عکس پرتره کوالالامپور

جشنواره بین‌المللی عکس پرتره کوالالامپور هر ساله در کشور مالزی برگزار می‌شود. در هشتمین دوره این جشنواره معتبر عکاسی ایرانی صادق سوری با عکسی با عنوان «آخرین عکس» توانست جایزه دوم تقدیر ویژه هیات داوران را به دست آورد. او متولد هفتم مرداد ۱۳۶۴ دانش آموخته رشته فیلمسازی از دانشگاه جامع علمی‌و کاربردی زاهدان است.

sadegh-souri
صادق سوری (۱۳۶۴) دانش آموخته رشته فیلمسازی

جایزه بین‌المللی عکس کوالالامپور که از سال ۲۰۰۹ پایه گذاری شد، امروزه به یکی از رویدادهای تخصصی، پیشرو و معتبر در عکاسی پرتره معاصر تبدیل شده است که به طور ویژه به عکاسی پرتره می پردازد. این جشنواره در هشتمین دوره خود در دو بخش «آزاد» و «سکون، فاصله» برگزار شد.

sadegh-souri-somayyeh-the-last-photo

صادق سوری با عکسش که تصویر دختری را نشان می دهد که جهت ثبت اندازه قد در کانون اصلاح و تربیت ایستاده، توانست در این جشنواره رتبه دوم را کسب کند. گفتنی است که این عکس پیش‌تر هم جوایز بسیاری در سطح ملی و جهانی از جمله برگزیدگان ۱۲ عکس برتر جشنواره عکس لایکا در آلمان را دریافت کرده بود.

مجموعه عکس «دختران انتظار» این عکاس در سال ۲۰۱۵ جایزه عکس صلح یونیسف را نیز از آن خود کرده است. این مجموعه عکس نیز موفقیت های زیادی داشته است. از جمله اینکه به عنوان بهترین مجموعه عکس در بخش «زندگی معاصر» در جشنواره «پویی» آمریکا شناخته شد.

کسب مدال برنز جشنواره فتو ژورنالیست چین و قرار گرفتن در ردیف ۶۰ مجموعه برتر عکس جوانان زیر ۳۵ سال هانوفر آلمان از دیگر موفقیت های مجموعه عکس «دختران انتظار» صادق سوری است.

مقام دوم جشنواره کوهستان ایران بینالود، نفر اول جشنواره خزر تا خلیج فارس، جایزه اول ناصر خسرو، کسب مدال طلای آساهی شیمبون ژاپن، روبان افتخار فتوژونالیست آمریکا،  کسب مدال نورث جرسی آمریکا، کسب مدال نقره اسلوونی و مجموعه عکسی به نام «عروسی در بلوچستان»، تقدیر هیأت داوران جشنواره عکس شید و جوان برتر جشنواره شید و جایزه صلح جهانی یونیسف آلمان ۲۰۱۵ از جمله افتخارات صادق سوی هستند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید