هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

سرانجام سرقت سکه طلای صد کیلویی موزه برلین چه شد؟

پلیس برلین در پی یک یورش شبانه چندین مظنون به سرقت یک سکه بزرگ طلای صد کیلویی از موزه “بوده” را دستگیر کرده است.

این سکه بزرگ طلای یک میلیون دلاری که روی آن نیم رخی از ملکه الیزابت دوم حک شده بود، اواخر ماه مارس سال جاری میلادی (۲۰۱۷) از موزه “بوده” برلین در آلمان دزدیده شد. به گزارش خبرگزاری دی پی ای آلمان در آن زمان یک خودرو هم که متعلق به افراد مظنون بوده در منطقه “نوکوئلن” در برلین کشف و ضبط شده بود.

سکه سرقت شده با ۵۳ سانتی‌متر قطر و سه سانتی‌متر ضخامت نیمرخ الیزابت دوم، ملکه بریتانیا را به تصویر می‌کشید و در سال ۲۰۰۷ میلادی ضرب شده بود.

گفته می‌شود که دزدان با بهره‌گیری از نردبان وارد محوطه موزه شده‌ بودند و با چرخ دستی این سکه طلای سنگین را از موزه خارج کرده‌اند.

هفته پیش پلیس آلمان تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته را منتشر کرد که در آن مظنونان را در ایستگاه قطار محلی نشان می‌داد.

لازم به ذکر است که پس از این یورش، سکه طلا در منزل این افراد یافت نشد و به گفته بازرسان “سکه طلا را آب کرده و سپس فروخته‌اند.” لبته هم‌چنان این معما حل نشده باقی مانده که دزدها چگونه شیشه‌های ضد گلوله موزه “بوده” را شکسته و دزدگیر را از کار انداخته‌اند.

 

موزه “بوده” در برلین مجموعه بزرگی از سکه‌های گوناگون و تک جهان را در خود جای داده است.

“موزه بوده” برلین در حالی ارزش این سکه را یک میلیون دلار اعلام کرده بود که به گفته عده‌ای ممکن است در بازار حدود ۴ میلیون دلار هم ارزش داشته باشد. گفتنی است در این موزه از حدود ۱۰۲ هزار سکه دوران یونان باستان و بیش از ۵۰ هزار سکه دوران امپراتوری روم باستان نگهداری می‌شوند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید