هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

سعید کنگرانی درگذشت

سعید کنگرانی ستاره قدیمی فیلم‌های مشهور ‘در امتداد شب’ و ‘دایی‌جان ناپلئون’ روز آدینه ۲۳ شهریور در ۶۳ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر و ایسنا، این بازیگر قدیمی سینما به دلیل سکته قلبی در بیمارستان فیروزگر درگذشته است.

سعید کنگرانی متولد سال ۱۳۳۳ با “رضا موتوری” به کارگردانی مسعود کیمیایی وارد سینمای ایران شد و در فیلم‌های جنجالی “دایره مینا” به کارگردانی داریوش مهرجویی، در “امتداد شب” به کارگردانی پرویز صیاد با تهیه کنندگی بهمن فرمان‌آرا و پربیننده‌ترین سریال تلویزیونی ایران؛ “دایی‌جان ناپلئون” به کارگردانی ناصر تقوایی بازی کرد و با بازی در فیلم «در امتداد شب» به ستاره تبدیل شد.

پس از انقلاب آقای کنگرانی در فیلم های “پرواز در قفس” ساخت سال ۱۳۵۹ و “فصل خون” ساخت سال ۱۳۶۰ به کارگردانی حبیب کاوش ایفای نقش کرد. وی در سال ۶۰ در فیلم “گرداب” به کارگردانی حسین دوانی هم بازی کرد. او سپس در سال ۱۳۶۷ ایران را به مقصد ابتدا دبی و سپس کالیفرنیا ترک کرد و پس از حدود ۱۶ سال به ایران بازگشت و در فیلم سینمایی “ازدواج به سبک ایرانی” در سال ۸۳ به کارگردانی حسن فتحی بازی کرد. چندی بعد نیز آقای کنگرانی در گفتگویی با ماهنامه عصر اندیشه که واکنش‌های زیادی ایجاد کرد از برخی همکاران گذشته‌اش انتقاد کرد.

آقای کنگرانی به تازگی در تئاتری به نام “نیرنگ اورنگ” در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه رفت. چندی پیش نیز در خبرها آمد بناست سعید کنگرانی بعد از چند سال بار دیگر با سریال نمایش خانگی “رقص روی شیشه” به کارگردانی مهدی گلستانه در برابر دوربین حاضر ‌شود.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید