هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

انتخاب دو فیلم برای نمایش در شصت و هشتمین جشنواره فیلم سن سباستین

جشنواره فیلم سن‌سباستین (Festival Internacional de Cine de San Sebastián) یک جشنواره فیلم بین‌المللی است که هرساله در شهر سن سباستین کشور اسپانیا برگزار می‌شود. صدف طلایی، نام جایزه ی اصلی جشنواره فیلم سن‌سباستین است. این جشنواره جزو مهمترین رویدادهای سینمایی جهان به شمار میرود.

این رویداد سینمایی بین‌المللی فعالیت خود را از سال ۱۹۵۲ آغاز کرده و هر ساله فیلمهای زیادی از کشورهای مختلف جهان در آن به نمایش در می‌آیند. امسال شصت و هشتمین دوره این جشنواره از تاریخ ۱۸ تا ۲۶ سپتامبر برگزار میشود.

 

با وجود این که همچنان امکان ٹبت نام فیلمهای جدید در شصت و هشتمین جشنواره فیلم سن سباستین تا تاریخ ۳۰ ژوئن میسر است، در تاریخهای ۲۲ و ۲۵ ڑوئن از انتخاب زود هنگام دو فیلم خبر داده شده است:

سقوط

بازیگرمعروف و اهل امریکای شمالی، ویگو مورتنسن قرار است که جایزه ی ویژه “دونوستیا” را که به پاس یک عمر فعالیت حرفه‌ای هنری داده میشود، دریافت کند.  همچنین این بازیگر قرار است اولین فیلم  خود را با عنوان “سقوط” در مقام کارگردان است را نیز به نمایش بگذارد.  این فیلم قبلا دراختتامیه ی  جشنواره ی ساندنس به نمایش درآمده است.

همچنین این فیلم در جشنواره کن ۲۰۲۰ پذیرفته شده بود که با کنسل شدن این جشنواره ، اولین نمایش اروپایی خود را در جشنواره سن سباستین خواهد داشت. در این فیلم لنس هنریکسن و خود ویگو مورتنسن به عنوان بازیگر حضور دارند. فیلمنامه این فیلم هم توسط خود مورتنسن نوشته شده است.  داستان این درام خانوادگی درباره رابطه یک پسر با پدر سالخورده اش است  که تفاوت زیادی با هم دارند.

سن سباستین
نمایی از فیلم سقوط (falling)
فستیوال ریفکین

فیلم سینمایی “فستیوال ریفکین”  آخرین ساخته ی  وودی آلن اولین نمایش جهانی اش را به عنوان فیلم افتتاحیه این جشنواره در تاریخ ۱۸ سپتامبر به نمایش درمی آید. این فیلم در این جشنواره در بخش خارج از مسابقه حضور دارد. آخرین فیلم وودی آلن از محصولات استودیو فیلمسازی مدیا پرو ، گراویر پروداکشن و وایلد ساید است. این فیلم در تابستان سال گذشته در شهر سن سباستین و شهرهای اطرافش فیلم برداری شده است.

داستان این فیلم در رابطه با زوج امریکاییست که در جشنواره ی فیلم سن سباستین شرکت میکنند و بسیار تحت تاٹیر این رویداد، زیبایی ها و جادوی این شهر قرار میگیرند. در ادامه این داستان این زوج دچار حاشیه هایی نیز میشوند و زندگی مشترکشان با آشنایی با یک کارگردان فرانسوی و یک زن اسپانیایی ساکن این شهر تحت تاثیرقرار میگیرد.

بازیگران این کمدی عاشقانه که به نویسندگی و کارگردانی وودی آلن ساخته شده النا آنایا، لویی گارل، جینا گرشن، سرجی لوپز، والاس شاون و کریستوف والتزهستند. این دومین بار است که فیلمی از وودی آلن جشنواره فیلم سن سباستین را افتتاح میکند. در سال ۲۰۰۴ هم آلن با فیلم “ملیندا و ملیندا” این جشنواره را افتتاح کرد و ضمنا جایزه ی  “دونوستیا”  را نیز دریافت کرد. فیلمهای قبلی این کارگردان اهل نیویورک نیز بارها در جشنواره سن سباستین حضور داشته اند. فیلمهایی چون :  منهتن (۱۹۷۹) ، زلیگ (۱۹۸۳) ، معمای قتل منهتن (۱۹۹۳) ، رز ارغوانی قاهره ۱۹۸۵ و امتیاز نهایی(۲۰۰۵) ، ویکی ، کریستینا و بارسلونا (۲۰۰۸) ، هرچه نتیجه‌دار باشد (۲۰۰۹)و  مرد بی‌منطق (۲۰۱۵) .

نمایی از فیلم فستیوال ریفکین

فیلم “فستیوال ریفکین”  چهارمین همکاری آلن و شرکت فیلمسازی اسپانیایی مدیا پرو بعد از فیلمهای نیمه شب در پاریس (۲۰۱۱) ، غریبه‌ای دراز و سیاه را ملاقات خواهی کرد(۲۰۱۰) و  ویکی، کریستینا و بارسلونا (۲۰۰۸) است که این عناوین موفق به دریافت دو جایزه اسکار در کنار موفقیهای جشنواره ای بی شمار شدند. پخش این فیلم در اسپانیا توسط شرکت تریپیکچرز انجام میشود.

غزل فرید

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید