هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

عربستان سعودی بالاخره بافرهنگ می‌شود!

پادشاه عربستان سعودی برای نخستین بار وزارتخانه‌ای مستقل برای امور فرهنگی تعیین کرده است.

به گزارش هنرگردی به نقل از بی‌بی‌سی، ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، شاهزاده بدر بن عبد الله بن فرحان آل سعود را به عنوان وزیر فرهنگ موظف کرده تا توجه بیش تری صرف جوانان و مسائل فرهنگی کند. گفته می‌شود توسعه فرهنگی یکی از برنامه‌های جدی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای نوسازی این کشور است.

آقای فرحان آل سعود که به عنوان وزیر فرهنگ برگزیده شده، در حال حاضر مسئول برنامه توسعه یک میدان تاریخی فرهنگی به نام مدائن صلاح در شهر مدینه است.

عربستان سعودی قصد دارد مدائن صلاح را به رقیب شهر تاریخی پترا در اردن تبدیل کند که سالانه هزاران گردشگر را جذب می‌کند. عربستان با جدا کردن بخش فرهنگ از وزارت ارتباطات به دنبال توجه و سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه است.

عطش هنر و رویدادهای فرهنگی روز به روز در عربستان بیش‌تر می‌شود

اشتغال جوانان در حوزه فرهنگ هم یکی از برنامه‌های ولیعهد عربستان سعودی است.

ملک سلمان، پادشاه عربستان، همزمان یک تاجر را به عنوان وزیر کار منصوب کرده است تا معضل بیکاری جوانان عربستان را حل کند. میزان بیکاری در میان جمعیت فعال نزدیک به ۱۳ درصد و یکی از مشکلات جدی پیش روی ولیعهد عربستان سعودی است.

یکی از مقام‌های وزارت کار عربستان به رویترز گفته که برنامه این وزارتخانه ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل جدید تا سال ۲۰۲۲ میلادی است. عربستان می‌خواهد تا چهار سال آینده درصد بیکاری را به زیر ۹ درصد برساند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید