هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

عکس های فراز حبیب اللهیان در گالری علیها

گالری علیها آدینه پنجم خرداد ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان نمایشگاه انفرادی عکس‌های “فراز حبیب‌الهیان” با عنوان “هزار و دو شب” است. در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

این بار اگر شهرزاد بیابد دیگر یک شهریار نیست و دیگر هزار و یک شب قصه کافی نیست، این بار شهرزاد به تهران می آید به حال به الان می آید و برای فرار از شهریاران هزار و دو قصه آماده میکند اما امان که دیگر راه فراری ندارد و نقش میبندد و داستان میگوید از آدمهای گذشته اما در دنیای کنونی، گذشته ای که دیگر نقش بسته است بر نگارگری ها و رنیای کنونی که با سردرگمی در آن زندگی میکنیم.
هزار و دو شب، اولین شب بعد از دوره هزارساله‌ای است که عکاس پشت سر می‌گذارد تا با خود و دنیای جدیدش روبه‌رو شود. اینجا هنرمند با پرسش‌هایی روبه‌روست. با حاصل تغییر مختصات زمان و مکان. جایی که لحظه قرار است از امتداد گذشته در اکنون متولد می‌شود. اگر گذشته در امروز امتداد پیدا کند چه خواهیم داشت؟ آیا می‌توانیم هویت و مبنای زیباشناختی گذشته را در ساخت امروز دنیایمان قرار دهیم؟ آیا می‌توانیم آن زیبایی‌شناسی را با ویژگی‌های دنیای امروز، سرعت و گذرا بودن، دوباره بسازیم؟ و حاصل این تغییر و تبدیل چه خواهد بود؟ آیا می‌توانیم فیگور صادق را با آن دید یگانه نگر و بدون پرسپکتیو، از دنیای ساخت‌وساز خود، در امروز و تکنیک و نور بازسازی کنیم؟
عکاس در حال خلق و بازسازی دنیای جدیدی روی محور زمان است که حاصل آن اجتماعی از تصاویر در جامعه­ ای ناشناخته است.

این نمایشگاه تا ۱۲ خرداد ماه ادامه داشته و علاقمندان جهت بازدید می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها به گالری علیها نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای احمدی مقدم، پلاک ۳۱، طبقه اول مراجعه نمایند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید