هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز در تسخیر فعالان محیط زیست

نام ونیز برای اغلب مردمان جهان با هنر، زیبایی و خوش‌گذرانی گره خورده و کم‌تر به روی دیگر سکه توجه می‌کنیم که شهروندان ونیز به چه می‌اندیشند؟

امسال در آستانه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم ونیز، صدها تن از فعالان محیط زیست در اعتراض به حضور کشتی‌های بزرگ تفریحی در نزدیکی بندر ونیز که باعث آلودگی می‌شود،‌ فرش قرمز منتهی به سالن جشنواره را به تسخیر خود درآوردند.

تظاهرکنندگان در میان نیروهای پلیس، با پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود: “آتش در خانه ما” و “نه به کشتی‌های بزرگ تفریحی” پیرامون سالن اصلی برپایی جشنواره ونیز جمع شده و شعار می‌دادند.

۷۶ امین جشنواره فیلم ونیز از دو هفته پیش در این شهر آغاز شده است و ستارگان هالیوود از جمله برد پیت،‌ اسکارلت جوهانسون و جاکوین فونیکس و هم‌چنین گلشیفته فراهانی،‌ بازیگر ایرانی، تازه‌ترین فیلم‌های خود را به نمایش گذاشتند.

یکی از اعضای “کمیته ضد کشتی‌های مسافرتی” تفریحی ونیز که یک گروه فعال زیست‌محیطی است، به خبرگزاری رویترز گفته است:

هدف ما پرداختن به موضوع بحران تغییرات اقیمی است‌ و هر کاری بتوانیم برای جلب توجه افکار عمومی به این موضوع انجام می‌دهیم.

او گفت که آنها قصد دارند روی فرش قرمز بمانند و از سلبریتی‌ها و مهمانان جشنواره درخواست کرد که به آنها بپیوندند.

گفتنی است ونیز و تالاب ونتزیا که این جزیره در آن واقع شده، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند و مدتهاست که فعالان محیط زیست خواستار ممنوع کردن گذر کشتی‌های بزرگ تفریحی مسافری در این منطقه هستند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید