هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

فروش سند ازدواج ناپلئون و ژوزفین در مزون اوزنات در پاریس

حراج سند ازدواج ناپلئون و ژوزفین در مزون اوزنات در پاریس

گواهی ازدواج مهروموم شده‌ی ناپلئون و همسر اولش ژوزفین یکی از بزرگ ترین داستان‌های عشقی در طول تاریخ است که قرار است در حراج ماه سپتامبر فروخته شود. این سند مورخ ۸ مارس ۱۷۹۶ توسط ناپلئون اول و نامزدش  ژوزفین امضا شد. خود عروسی روز بعد برگزار و قرارداد در ۱۸ مارس در پاریس به ثبت رسید.

حراج سند ازدواج ناپلئون و ژوزفین

اگرچه تاریخ عشق پرشور آن دو را ثبت کرده، این سند نشان می دهد که آن ها به شدت به فکر اموالشان نیز بوده‌اند به طوری که در گواهی ازدواج  چنین آمده است که این زوج “به هیچ وجه مسئول بدهی ها و وام های مسکن یکدیگر نیستند” و همچنین “هیچ مال مشترکی” بین آنها نیست.

انتظار می رود  این سند  تا مبلغ € ۱۰۰،۰۰۰ ($ ۱۳۵،۰۰۰) چکش بخورد. در این حراج که توسط مزون اوزنات در غرب حومه شهر پاریس در ۲۱ سپتامبر برگزار می‌شود، قرار است تعدادی از نسخه های خطی هم دوره با سند ازدواج هم ارائه شود که یکی از آن‌ها سندی مربوط به بازداشت بناپارت در سال ۱۷۹۴ است. در حراج قبلی در سال ۲۰۰۷، نامه ای عاشقانه از ناپلئون به ژوزفین  پیش از آن که ازدواج کنند، پنج برابر مبلغ تخمینی در حراج کریستی در لندن به فروش رسید. در این نامه، رهبر آینده فرانسه نوشته بود: “من برای شما سه بوسه ارسال می‌کنم، یکی بر قلب، یکی بر کام و دیگری بر چشم شما.” این ازدواج  به دلیل ناتوانی در تولد فرزند در سال ۱۸۱۰ لغو شد.

کسرا علیها

http://mehrazin.wordpress.com

اینجا بخونید: ir.linkedin.com/pub/kasra-m-aliha/3b/469/797/

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید