هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

قارچ های جنگلی آلهوپورو؛ رسانه ای رنگین از فنلاند

سارا آلهوپورو به عنوان یک مربی غواصی سابق، همیشه به طبیعت علاقمند بوده است. او زمانی که به عنوان دیپلمات در وزارت امور خارجه فنلاند مشغول نیست، حرفه عکاسی را دنبال می کند.

در فنلاند سنتی وجود دارد به نام «حق هر شخص» به معنای آن که هرکسی می تواند از پیاده روی در جنگل لذت ببرد و توت ها و قارچ ها را از آنجا جمع کند، در حالی که اهمیتی ندارد صاحب زمین نباشدآلهوپورو تحقیقات خود را در مورد اینکه آیا او می تواند در هنر خود از قارچ استفاده کند، شروع کرد و فهمید که قسمتهای زیرین به ویژه در قارچهای سمی، یک رنگ کاملاً جدید و جالب را ارائه می دهند.

او قارچ ها را چیدمان می کند تا آنها یک الگو یا تصویری را بسازند. سپس قبل از تاریک شدن هوا و پیش از حمله حلزون ها و پرندگان از آن عکس می گیرداو این آثار هنری را در نزدیکی مسیرهای جنگلی برای گذر از تصادفات لذت بخش، مونتاژ می کند و معتقد است که با این کار ممکن است کمی راز و اعجاز به روزگارمان اضافه کندبه نظر می رسد استقبال از این عکس ها به طور پیوسته در اینستاگرام و فیس بوک او در حال رشد است .

لندآرت پیوند هنر و طبیعت

لندآرت به عنوان یکی از گرایش های هنر معاصر به دنبال خلق اثر هنری در محیط های طبیعی با استفاده از موادی است که در طبیعت یافت می شود. موادی مانند برگ ها، میوه درختان، شاخه های کوچک و بزرگ، سنگ، شن، صدف ها و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید می توانند به هنر تبدیل شوند. اکثر این آثار ناپایدار و میرا هستند و به علت دورافتاده بودن آن ها مخاطب با این آثار از طریق رسانه هایی چون ویدئو، عکس، اینترنت وارتباط برقرار می کند.

سارا آلهوپورو

لندآرت به عنوان یک نوع روش بیان هنری در طبیعت از آن دسته فعالیت هایی است که ارتباط طبیعت، فرهنگ، زیبایی شناسی و خلاقیت را ارتقا می دهد. الهام بخش آلهوپورو در این نوع بیان هنری، هنرمندان محیطی مانند اندی گلدسواریس است.

در برخی از عکس های آلهوپورو نقوشی از اسکلت وجود دارد؛ او معتقد است که اینتصویری از مرگمربوط به سمی بودن قارچ ها نیست ، بلکهترس های وی از کاهش تنوع در طبیعترا بیان می کند.

 

منبع: finland.fi

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید