هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

مدیا کاشیگر مترجم و نویسنده درگذشت

مدیا کاشیگر، نویسنده، شاعر و مترجم سرشناس ایرانی در گذشت.

آقای کاشیگر که در سال ۱۳۳۵ در تهران متولد شد چند روز پیش به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان امام خمینی بستری شد و ظهر امروز شنبه هفتم امرداد درگذشت. گفتنی است آقای کاشی گر از بیماری تنفسی رنج می‌برده است.

از این نویسنده و مترجم زبان فرانسه که در زمینه نظریه‌پردازی ترجمه نیز صاحبنظر بود حدود بیست عنوان کتاب منتشر شده است.

ترجمه “ابر شلوارپوش” نوشته ولادیمیر مایاکوفسکی شناخته‌شده‌ترین و تاثیرگذارترین اثر آقای کاشیگر بود. او هم‌چنین آثار دیگری از از مایاکوفسکی، اوژن یونسکو، فرناندو آربال و کلود استپان ترجمه کرده است و رمان “وقتی مینا از خواب بیدار شد” این نویسنده توانست جایزه شورای کتاب کودک را از آن خود کند.

آقای کاشیگر که دبیر سه دوره جایزه ادبی “یلدا” و بنیانگذار جایزه ادبی “روزی روزگاری” بود دیپلم خود را در کشور فرانسه اخذ کرده بود. به گزارش روزنامه ایران آخرین دیدار اهالی رسانه با مدیا کاشیگر در حاشیه سفر هیات بلندپایه فرانسوی انجام شد. در این دیدار لوران فابیوس، دیپلمات فرانسوی و محمدجواد ظریف هم حضور داشتند.

از مدیا کاشیگر که در جهت تقویت ارتباط فرهنگی میان ایران و فرانسه تلاش بسیار کرده بود، مقالات، نظریه‌پردازی‌ها و سخنرانی‌های زیادی به جا مانده است. هم‌چنین مجموعه داستان‌های کوتاه آقای کاشیگر نیز با عنوان “خاطره‌ای فراموش شده از فردا” در سال ۹۵ منتشر شد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید