هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت

مشکلات نهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت

یه نقل از دوربین.نت در دومین هفته دی ماه سال ۹۳ تکلیف نهمین جشنواره عکس خبری دوربین . نت مشخص می شود. جشنواره ای که پیش‌تر قرار بود از تاریخ ۲۶ مهر ماه الی ۲ آبان ماه ۹۳ برگزار شود، اما مشکلات به وجود آمده باعث شد این جشنواره مانند سال های پیش در موقع مقرر آبان ماه برگزار نشود.

در ایمیلی که دوربین.نت برای مشترکانش فرستاده، نوشته شده که “در شهریور ماه ۹۳ اولین جلسه برگزاری جشنواره در موزه صبا بین محمد فرنود و مدیر موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار شد و قرار شد نهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار شود و قرار بر جلسه بعدی شد. جلسه بعدی بین دبیر جشنواره و مدیر موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار شد و برگزاری نهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت در موسسه فرهنگی و هنری صبا نهایی شد و قرار شد جشنواره ۲۶ مهر ماه الی ۲ آبان ماه ۹۳ برگزار شود. بعد از جلسه نامه نگاری مربوطه جهت هماهنگی های نهایی همچون روزها و ساعات و ریز برنامه جشنواره صورت گرفت . اما متاسفانه تنها یک هفته مانده به شروع جشنواره در هنگام تنظیم و امضا قرارداد، موسسه صبا زمان تعطیلی موسسه را ساعت ۱۸ اعلام نمود و با توجه به برنامه ریزی از پیش تعیین شده دبیرخانه مبنی بر برگزاری جشنواره از ساعت ۱۶ تا ۲۱، برگزاری جشنواره در هاله ای از ابهام قرار گرفت.”

در اطلاعیه‌ی شماره یک دوربین.نت آمده است: با توجه به شرایط پیش آمده دبیرخانه جشنواره تصمیم به جای‌گزین نمودن مجموعه ای دیگر به جای موسسه صبا در نزدیکترین زمان ممکن گرفته و تصمیم بر آن شد که نهمین جشنواره عکس خبری دوربین . نت در همان تاریخ در مرکز هنر پژوهی نقش جهان برگزار گردد. در جلسه دبیر جشنواره با مدیریت مرکز هنر پژوهی نقش جهان از طرف مجموعه با توجه به برگزاری موفق جشنواره هشتم در آن مجموعه با جشنواره نهم مواففت شد. اما در تاریخ یاد شده سالن های مرکز هنرپژوهی به دلیل برگزاری نمایشگاه پر بود که از طرف نقش جهان تاریخ تاریخ ۱۹ الی ۲۴ آبان ماه به دبیرخانه پیشنهاد شد که مورد موافقت دبیرخانه جشنواره قرار گرفت.

نامه نگاری های پایانی صورت گرفت ولی متاسفانه این بار هم تنها یک هفته مانده به شروع جشنواره، مدیریت مرکز هنر پژوهی نقش جهان بدون ذکر هیچ گونه دلیلی با برگزاری جشنواره مخالفت نمود.

این مخالفت به حدی غافلگیرانه و بی منطق بود که باعث تعجب و پیگیری های مکرر دبیرخانه برای پیدا کردن دلیل آن شد که در نهایت بی نتیجه ماند.

با پایان یافتن ماه صفر دبیرخانه جشنواره تصمیم گرفت در دومین هفته دی ماه سال ۹۳ توافقات اولیه ای با مجموعه ای جدید صورت گرفت. دبیرخانه جشنواره طی اطلاعیه‌ای زمان و مکان برگزاری نمایشگاه عکس و نهمین جشنواره عکس خبری ایران را اعلام خواهد نمود.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید