هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

لزوم حمایت از هنرمندان تجسمی و گالری ها در دوران قرنطنیه

اکنون بیش‌از دو ماه است که گسترش همه‌گیری ویروس کرونا منجر به لغو تمامی رویدادهای فرهنگی و هنری جهان شده است و اهالی هنرهای تجسمی هم مانند دیگران متحمل ضررهای سنگینی شده‌اند.

در کشور ما هم در پی شیوع این ویروس، گالری های یکی پس از دیگری مجبور به لغو نمایشگاه‌ها شده و هنرمندان بسیاری از این بابت متضرر شدند. در همین رابطه الهه جواهری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی نگارخانه‌داران در نارمه‌ای به هادی مظفری مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد نگاشته است:

جناب آقای هادی مظفری
مدیر کل محترم مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
با درود فراوان
احتراما به استحضار می‌رساند که در شرایط بحرانی بوجود آمده ناشی از بیماری کرونا و محدودیت‌های موجود پس از ابلاغ دستورالعمل‌های دولت محترم به جهت مبارزه و عبور از بحران بیماری، مشکلات عدیده‌ای برای اصناف مختلف و عوامل وابسته به آن‌ها پیش آمده که در این بین صنف نگارخانه‌داران که نقش پررنگی در بالندگی هنرهای تجسمی دارد و در شرایط معمول نیز با حداقل‌ها گذران می‌کنند با متوقف شدن کلیه‌ی نمایشگاه‌ها از اسفند ٩٨ دچار آسیب مضاعف شده‌اند.
اعضای انجمن نگارخانه‌داران در حال حاضر دارای ٣۴ عضو می‌باشد که با در نظر گرفتن حداقل سه نفر از عوامل هر نگارخانه که حدود ١٠٢ نفر از طریق برپایی نمایشگاه‌های تجسمی امرار معاش می‌کنند و در شرایط موجود حداقل تا پایان خرداد ماه افق روشنی برای برپایی نمایشگاه وجود نخواهد داشت. علاوه بر این اجاره محل نگارخانه و هزینه‌های جاری شامل آب برق و بیمه‌ی کارکنان و سایر هزینه‌ها نیز در این مدت بر مدیران نگارخانه‌ها تحمیل شده است.
با عنایت به موارد فوق‌الذکر استدعا داریم پیرو عنایت همیشگی مدیر کل محترم به اعضای جامعه هنرهای تجسمی و کمک‌های بی‌دریغ حضرتعالی جهت عبور از شرایط موجود، اعضای انجمن صنفی را یاری فرمایید.
با سپاس
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی
الهه جواهری

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه