هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نقاشی های آبرنگ جاکوب ون لون

هنرمند امریکایی متولد سال ۱۹۸۶ و ساکن کلرادو، جاکوب ون لون ” Jacob Van Loon” نقاشی های آبرنگ با طرح های هندسی خلق کرده است که شباهت زیادی به رندرهای معمارانه ی انتزاعی دارند. در کارهای او به نظر می رسد رنگ ها در فضایی فراتر از یک لندمارک  یا منطقه ای خاص جاری شده اند و مجموعه ای از خطوط متراکم و اشکال بی نظم را شکل می دهند. در این نقاشی ها رنگ های خاص در شبکه ای وسیع از چند ضلعی ها به دام افتاده اند، در عین حال همچنان اجازه دارند تا از خطوط اطراف خود خارج شده، و حرکتی تناوبی میان بخش های مشخص و بخش های مبهم با رنگ هایی مانند آبی های خاموش و نارنجی های روشن داشته باشند.

ون لون می گوید: ” هنگام اجرای یک طرح، کار با لایه های زیرسازی شروع شده، با سفت شدن لایه ها، برآمدگی ها و فرو رفتگی های ایجاد شده توسط ضربه ی قلم موی درشت کامل می شوند. سپس برای رنگ کردن آماده می شوم، در این مرحله مساله فقط پر کردن فضا های تولید شده با رنگ نمی باشد، بلکه قرار دادن رنگ در این فضا ها و اجازه دادن به آنها برای اینکه در میان برآمدگی ها و فرو رفتگی ها و محدوده ها حرکت کنند و دیدن اینکه کجا وچگونه در سر جای خود قرار می گیرند، جالب ترین بخش کار می باشد”.

سال گذشته ون لون توسط گروه “Explosions in the Sky ” ماموریت یافت تا برای آلبوم موسیقی آنها با عنوان “The Wilderness” طراح روی آلبوم را طراحی کند. در اینجا می توانید ویدئوی پروسه طراحی با عنوان “th and Main8” و محصول نهایی آن  را ببینید. کارهای ون لون در نمایشگاه “How High” در San Luis Obispo  کالیفرنیا به نمایش در خواهند آمد. همچنین می توانید کارهای بیشتری از او در صفحه ی رسمی اش در اینستگرام ببینید و در زیر هم به تماشای فیلمی از اون در کانال رسمی هنرگردی در آپارات بپردازید:

 

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید