هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نقاشی های لوسین فروید زمانی که کودک بود

به نقل از گاردین نمایشگاهی از نقاشی های دوران کودکی و نوجوانی لوسیون فروید در گالری موزه ملی پرتره در لندن برگزار خواهد شد. جالب است که بعد از سالها این اولین باری است که از نقاشی هایی این چنین در یک گالری با اعتبار بالا پرده برداری میشود. اما به نظر میرسد این حرکت ربط زیادی به موضوعات روان شناحتی و یا حتی زیبایی شناسی ندارد مگر اینکه این روزها شخصی فروید را به سبک خودش نقد کند، اصولا قانون اول فروید برای صحبت در مورد یک فرد یا فعالیت هایش، پیدا کردن و ریشه یابی در کودکی اش بوده است. فروید نیز گویا با این نقاشی ها میتواند مورد روان کاوی قرار بگیرد. نقاشی های لوسین فروید در این گالری تنها دو عدد هستند که در سال ۲۰۱۱ پس از مرگ فروید و به پیشنهاد مشاور اقتصادی او به این موزه اهدا شدند. البته سایر آثار فروید که یکی از آنها مجسمه گویا مجسمه است نیز همان زمان در بین گالری های معتبر در جهان توزیع شده اند.

البته گاردین متن خبر را به این شکل شروع کرده است که نقاشی هایی که صد در صد توسط یک کودک کشیده شده اند اما ممکن است او را یک استعداد به حساب آورد. آنها کامل هستند و برای یک کودک هفت هشت ساله رنگ های بسیار مناسبی دارند. البته در مورد صحت خبر در برخی خبرگزاری های ایرانی به نظر اشتباهاتی رخ داده است. این نقاشی ها پیش از این به این موزه اهدا شده اند اما در برخی خبرگزاری های ایرانی ذکر شده است که به دلیل بدهی مالیاتی فروید بوده است.

سبک نقاشی و همین طور پرتره کشیدن یک فرد به روحیات او بسیار بستگی دارد، شاید مهم ترین موردی که یک استاد نقاشی از شاگردش انتظار خواهد داشت و حتی هنرمندان بسیاری را بر اساس آن میشناسند پرتره هایی باشد ار خودش، اما متاسفانه در میان این دو اثر و یا همه آثاری که از فروید در سال ۲۰۱۱ بعد از مرگش در گالری های جهان پخش شده است سلف پرتره ای از خودش ندارد.

برای دیدن متن خبر نقاشی های لوسین فروید در گاردین کلیک کنید

علیرضا محمدشاه

http://www.shariot.ir

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید