هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نمایشگاه بین المللی آرت بازل

آرت بازل ۲۰۱۶

آرت بازل

آرت بازل یک نمایشگاه بین المللی هنری است که سالانه سه نمایش در شهرهای بازل (سوییس)، ساحل میامی و هنگ کنگ برگزار می کند. آرت بازل در سال ۱۹۷۰ توسط سه گالری دار اهل بازل به نام های ارنست بیلر (Ernst Beyeler)، ترودی بروکنر (Trudi Bruckner) و بالتز هیلت (Balz Hilt) شروع به کار کرد. در همان سال افتتاح این نمایشگاه بیش از ۱۶،۰۰۰ مخاطب جذب کرد که آثار ارائه شده توسط ۹۰ گالری از ۱۰کشور را دیدن کردند. تا سال ۱۹۷۵، تنها پنج سال پس از افتتاح، نمایشگاه به حجم کنونی ۳۰۰ گالری رسید. شرکت کنندگان از ۲۱ کشور حضور داشتند و بازدیدکنندگان آن حدود ۳۷،۰۰۰ نفر بودند. در سال ۲۰۱۳ آرت بازل نمایش هنگ کنگ را راه اندازی کرد. نیمی از گالری های شرکت کننده از منطقه آسیا و و پاسیفیک بودند. در سال ۲۰۱۴ آرت بازل با کیک استارتر برای سرمایه یابی با هدف تامین مالی سازمان های غیرانتفاعی هنرهای تجسمی در ساسر جهان، مشارکت کرده و با همکاری JPR Ringier کتاب آرت بازل| سال ۴۴ را منتشر کردند که هر سه شو را در بر می گیرد. و نهایتا در سال ۲۰۱۵ جایزه BMW Art Jouney با همکاری بی ام دبلیو و آرت بازل برای پاداش به هنرمندان خوش آتیه از بخش خلاقیت یابی هنگ کنگ و ساحل میامی، ایجاد شد.

آرت بازل
آرت بازل

هر کدام از سه رویداد اصلی سالانه به بخش هایی تقسیم شده که آثار هنری مدرن و معاصر توسط هنرمندان شناخته شده و نسل نو را به نمایش می گذارد. علاوه برآثار هنری نمایش داده شده توسط گالری های شرکت کننده، این نمایشگاه امکان همکاری موسسات محلی شهرهای برگزار کننده را به طور موازی ایجاد می نماید. در حالی که آرت بازل پلتفرمی برای گالری ها جهت ارائه و فروش آثار به مجموعه داران، مدیران موزه ها و نمایشگاه گردان ها (کیوریتورها) فراهم می کند، همچنین مخاطبان بسیار زیادی از هنردوستان و دانش جویان را در سطح بین المللی جذب می کند.

آرت بازل امسال در ۱۴ ژوئن در شهر بازل نمایش خود را در زمینه ارائه آثار مدرن و معاصر شروع کرد و از ۱۶ تا ۱۹ ژوئن در بازل برگزار می شود. این نمایشگاه تنها در سال ۲۰۱۵ در شهر بازل طی شش روز فعالیت خود ۹۸،۰۰۰ نفر از مخاطبان هنر را جذب کرد. امسال این نمایشگاه هنری آثار ۲۸۷ گالری را به نمایش می گذارد.

نیلوفر علیها

http://www.alihagallery.com

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید