هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

درباره نمایشگاه گروهی طراحی هفت دانگ در گالری نگر

گالری نگر در واپسین روزهای خرداد ماه میزبان نمایشگاه گروهی طراحی “هفت دانگ” بود. محمدرضا عرب‌خزائلی آثار حاضر در نمایشگاه را از طراحی های هنرمندانی چون پوریا احیایی، بیتا پور‌حسینی، آیدا روزبیانی، رضا شعبانی، بی‌تا علی‌آبادی و ماهرخ مفید‌نخعی گردآوری کرده بود.

negar art gallery khordad 1395 honargardi sketch (1)
سراسرنمای نمایشگاه هفت دانگ در گالری نگر – خرداد ۱۳۹۵

در استیتمنت نمایشگاه به قلم محمدرضا عرب‌خزائلی آمده:

آدم همیشه تنها جشن نمی‌گیرد، همه چیز مانند همیشه در حال تغییر است و از این میان، مهم اهمیت است، که چه چیزی چه مقداری از آن را به خود جلب می‌کند. / هنرمند مهم است، چه به عنوان آفریننده اثر و چه به عنوان عنصری از یک اثر. همین اهمیت همیشگی است که هنرمند را در انتقال مفاهیم و بیان افکارش در آفرینش یاری می‌دهد. / هنرمند لبه تیغ راه می‌رود. او هر لحظه از هر چیزی معانی تازه‌ای می‌سازد. او هم‌زمان ماشینی با ساختمان و نظمی منطقی است و هم درختی با نظمی دلنشین و منطقی‌تر. / فارغ از نظمی غیرمنطقی و در یک بی‌نظمی منطقی، هر چقدر ناآشنا و دیرحاصل، اما در هر زمان این عنصر مهم خود را آن سوی دیوار شباهت‌ها و از پیش تعیین شده‌ها می‌بیند.

در کل اگرچه قدرت دست هنرمندان یکی از نقاط قوت این نمایشگاه به شمار می‌رفت، اما انسجام بخشیدن بیش‌تر از نظر دیداری می‌توانست تجربه‌ی ژرف‌تری را برای مخاطب به همراه آورد؛ به ویژه که گنگ نویسی در استیتمنت و داشتن توضیحاتی در پائین برخی آثار، تاثیر مطلوبی بر کیفیت نمایشگاه نداشته است. لازم به ذکر است که  “هفت دانگ” از بیست و یک تا بیست ششم خردادماه در گالری نگر واقع در ضلع جنوبی پارک قیریه برپا بود.

کسرا علیها

http://mehrazin.wordpress.com

اینجا بخونید: ir.linkedin.com/pub/kasra-m-aliha/3b/469/797/

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید