هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

هشتمین نشست تخصصی”جلوه حُسن ” در فرهنگسرای ارسباران

درهشتمین نشست تخصصی”جلوه حُسن ” باحضور استاد محمدعلی رجبی ” نقش طریقت معنوی درتحقق هنراسلامی ” بررسی می شود.

“نقش طریقت معنوی درتحقق هنراسلامی” با حضور دکتر محمدعلی رجبی در نشست هشتم ماهیت هنر اسلامی با عنوان”جلوه حُسن” چهارشنبه ۲۹دی ساعت ۱۷در فرهنگ سرای ارسباران بررسی می شود .

به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران دراین نشست دکتر محمدعلی رجبی مباحثی نظیر نسبت میان نظر و عمل در تحقق اثر هنری ، سیراحوالی هنرمند از مبداء تا پیدایش اثر هنری، فتوت نامه، رعایت آداب معنوی شرط لازم در تحقق آثارهنری در تمدن اسلامی، تعریف کار و تحقق جلوه های وجودی انسان بررسی می شود.

محمدعلی رجبی سال ۱۳۳۰ در شهرقم متولدشد. وی مدرک کارشناسی نقاشی را از دانشگاه تهران اخذ و در رشته پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر فارغ التحصیل شد. او موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری در رشته نقاشی و مدرک معادل دکترا در رشته نگارگری شد . عضویت در فرهنگستان هنر، نخبگان هنر کشور و شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی تاکنون، کسب مقام اجازه آموزش کامل نگارگری از محضر استاد محمود فرشچیان ، کسب مقام اول سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، دریافت جایزه شهید آوینی از بنیاد ملی نخبگان بخش هایی از سوابق و فعالیت های هنری استاد رجبی است .

“بهزاد در گلستان”، “مقدمه برکتاب شاهکارهای نگارگری ایران”، “طراحی نگارگری” در دو جلد، “بافت درنگارگری”، “تذهیب”، “تشعیر”،”رنگ در نگارگری”، “مکاتب نگارگری” ، “فضایل فراموش شده در هنرهای اسلامی”، شرح وحاشیه بر رسالات”صراط السطور” سلطان علی مشهدی و”مدادالخطوط” میرعلی هروی و آداب معنوی در هنر اسلامی از تالیفات محمدرجبی به شمار می رود .

تاکنون هفت نشست از سلسه نشست های “جلوه حُسن”با موضوعات مختلف با محوریت هنر اسلامی با حضور اساتید برجسته در این فرهنگ سرا برگزار شده است.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان ، خ جلفا مراجعه و یا با شماره های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید