هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

همراهی نادر مشایخى با آمادئوس

به گزارش هنرگردی، نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر موسیقی کلاسیک به پروژه نمایشی «آمادئوس» نوشته پیتر شفر و طراحی و کارگردانی جواد مولانیا پیوست. این پروژه نمایشی نوروز سال ۹۷ در تالار حافظ تهران روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «آمادئوس» داستان ۱۰ سال از زندگی ولفگانگ آمادئوس موزارت و آهنگساز دربار آنتونیو سالی یری را روایت می‌کند.

در توضیحات تکمیلی پروژه نمایشی «آمادئوس» آمده است: «موزارت، ستاره ‌تابناک جهان موسیقی، همه هستی خود را در دنیای موسیقی خلاصه کرد و آثار فاخری از خود برجای گذاشت. او با همه شهرتش که زبانزد خاص و عام بود، نتوانست مقامی مناسب احوال خود، با دستمزد کافی در دربار شاهی به دست آورد. او بی‌سیاست و ساده سخن می‌گفت و بی‌مهابا می‌خندید و کمتر می‌توانست دوست و همدلی برای خود بیابد و رفته‌رفته به مردی با شخصیتی پیچیده بدل شد. تنها جوزف هایدن موسیقی‌دان بود که او را ستایش می‌کرد. او قصد داشت خود را در مقام انسانی مستقل مطرح نماید، اما در میان دسته‌بندی‌های، دسیسه‌ها و حسادت‌های مردان کم‌مایه آن روز دربار قرار گرفت و ماجراهایی برایش رخ داد.

نمایش موزیکال آمادئوس به نویسندگی پیتر شفر با طراحی و کارگردانی جواد مولانیا و به صورت چهار زبانه فروردین و اردیبهشت در تالار حافظ روی صحنه می رود، مایکل لانگرست نیز این اثر را همزمان در تئاتر  نشنال شهر لندن با بازی آدام گیلن و لوسیان ساماتی روی صحنه خواهد برد.»

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید