هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

چیدمان هیولای دریایی معلق از سقف موزه ی قطر

یک چیدمان چینی

موزه ی قطر پذیرای نمایشگاه بزرگی از ۱۵ هنرمند خلاق و مجموعه دارهای چینی بود که توسط هنرمند کای جو-جیانگ cai guo-qiang کیوریت و برگزار شد. هنر معاصر چین برای تقویت فهم و ادراک میان ملت ها از طریق تعاملی دو طرفه با استفاده از هنر، فرهنگ و میراث سازماندهی شده است. کای جو-جیانگ که سه سال را صرف رشد و توسعه ی کیوریتوری این نمایشگاه کرده است، آثاری که بهترین نمایش از زبان خلاق  و متودولوژی هر هنرمند می باشد را برگزیده است. آثار که در زمینه های گوناگونی همچون نقاشی، مجسمه سازی، چیدمان ، ویدیو، پرفورمنس و بازی های ویدئویی تعاملی می باشند، در گالری های مجزا که رویکردی متفاوت و زمینه ی هنری هر شرکت کننده را برجسته می کند، نمایش داده شد.

huang yong ping
چیدمان هیولای دریایی

یکی از آثار برجسته ی این نمایشگاه متعلق به هنرمند چینی_فرانسوی هوانگ یانگ پینگ huang yong ping است که از سقف گالری مدوری به ارتفاع ۲۲ به حالت تعلیق درآمد. هیولای دریایی او که وو ژی ” wu zei” نام دارد، اثری است اصالتا مربوط به سال ۲۰۱۰ که برای موزه ی اقیانوس شناسی موناکو ساخته شد و نشان دهنده ی فجایع دریایی ناشی از فعالیت های انسانی است. موجود غول پیکر ترکیبی _جهشی از یک هشت پا و یک سپیداج_ به ساختار فضا حمله می کند، از سقف آویزان شده و شاخک های بزرگ خود را به دور ستون ها حلقه زده است. یکی از دستان او در نزدیکی زمین قرار دارد به طوری که گویی در حال مکیدن زباله های بر زمین ریخته شده و جانوران دراز کشیده ی روی زمین است.

huang yong ping
هوانگ یانگ پینگ- کیوریتور نماشگاه موزه قطر

هوانگ یانگ پینگ فارغ التحصیل آکادمی هنرهای زیبای ژیژانگ Zhejiang چین است. وی قبل از مهاجرت به پاریس از بنیانگذاران گروه آوانگارد و رادیکال Xiamen Dada بود و و به عنوان بحث برانگیزترین هنرمند چینی از دهه ی ۱۹۸۰ شناخته شده می باشد. وی تا کنون نمایشگاه های گروهی و انفرادی بسیار در کشورهای مختلف داشته است.

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید