هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

واکنش هنرمندان تجسمی و گالری ها به زلزله کرمانشاه

رخدادهای تلخی مانند بلایای طبیعی یا فجایع انسانی مثل جنگ، دقیقا در آن‌سوی طیف آمال و آروزهای هر هنرمندی قرار دارند اما از آن‌جا که در زندگی از اتفاقات ناگوار گریزی نیست، هنرمند هم چون هر عضو دیگر جامعه با این مسائل درگیر بوده و در آثار خویش از آن‌ها الهام می‌گیرد.

در زلزله‌ی شدیدی که غرب کشور را لرزاند، بسیاری از هنرمندان تجسمی علاوه بر کمک‌های انسان‌دوستانه، به ارسال آثاری الهام گرفته از زمین لرزه سر پل ذهاب پرداخته که در زیر برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم:

اثر مجید فاطمی

علاوه بر هنرمندان مستقل حوزه تجسمی، گالری ها هم با برپایی نمایشگاه‌هایی ویژه کمک به هم‌میهنان زلزله‌زده در سیل عظیم کمک‌های مردمی سهیم بودند که از این میان می‌توان به پروژه مشترک گالری دنا و مجله آنگاه با عنوان «یک چادر، یک اثر» در قالب نمایشگاه گروهی برای تأمین نیاز سرپناه هم‌میهنان زلزله‌زده‌ با نمایش آثاری از هنرمندان برجسته در تاریخ ۲۶، ۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه اشاره کرد که در روز نخست با فروش هفتاد درصدی روبرو شد.

اثر پرستو حیدری

هم‌چنین هم‌کاری گالری های مژده و گالری ایرانشهر نیز در فضای هنری سرفیس منجر به پربایی حراج آثار هنری شد که در روز نخست با فروش صد و بیست میلیونی مواجه شد. گفتنی است که صد درصد عواید این حراج هنری به نفع زلزله‌زدگان مصرف می‌شود.

اثر محمد عدیلی پور
  • تصویر روی جلد: عکس از علیرضا وثیق انصاری و ادیت از بزرگمهر حسین پور

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید