هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

پروژه ی توپ قرمز و سفر آن به شهرهای مختلف

پروژه ی توپ قرمز یا ” The RedBall Project” از سال ۲۰۰۱ در حال سفر به نقاط مختلف دنیا بوده است و در شهرهای مهمی همچون پاریس، سیدنی، شیکاگو،تایپه و پورتلند توقف داشته است. این پروژه  در بیش از ۲۵ شهر جهان بوده است و هر روز مکان های متفاوتی را درون شهرها تجربه می کند. توپ قرمز توجهات بسیاری را در رسانه های جمعی جلب کرده است و در بسیاری از کتاب های مربوط به هنر شهری و مجله های هنری برجسته شده است.

” kurt perschke” می گوید: ” من از این فرصت به عنوان یک هنرمند از طریق این پروژه استفاده کردم تا همانند یک کاتالیزور برای برخوردهای جدید روزانه باشم. اگرچه طبیعت توپ قرمز جذاب، شوخ و کاریزماتیک است، اما قادر است به قوه ی تخیل تمامی ما دسترسی داشته باشد”. “در سطح ماجرا، دیدن و تجربه ی توپ قرمز به عنوان یک جسم می باشد، اما قدرت اصلی پروژه در چیزی است که برای تجربه کنندگانش ایجاد می کند. توپ قرمز دری بر روی تصور اینکه “چه می شد اگر؟” باز می کند. با سفر توپ قرمز به نقاط مختلف دنیا، مردم به من نزدیک شده و پیشنهادات هیجان انگیزی در مورد اینکه در شهر آنها چگونه آن را قرار دهم به من می دادند. در این لحظه آن فرد فقط یک تماشاگر نیست، بلکه به عنوان شرکت کننده ای در عمل تخیل می باشد. من آن را در قاره ها، فرهنگ ها و زبان های مختلف قرار داده ام و دعوتنامه های مختلفی دریافت کرده ام. این دعوت ها به شرکت کردن، و تخیلات جمعی، جوهره ی اصلی پروژه ی توپ قرمز است. بزرگترین دهانه ها برای قرار دادن توپ قرمز، نحوه ی پاسخ گویی هر شهر بوده است و با گذشت زمان این داستان در حال رشد، در ارتباط با تخیلات فردی و جمعی ما سخن می گوید”.

kurt perschke

در بخش اخیر این چیدمان هنری عمومی، هنرمند و برگزار کننده ی این پروژه perschke ، گوی غول پیکر خود را در شهر آنتورپ بلژیک، در مکان های مهمی همچون دادگاه شهر که طراح و معمار آن ریچارد راجرز است و مرکز هنری HETPALEIS  قرار داده است.

از تاریخ ۱۹ تا ۲۸ آگوست ۲۰۱۶ توپ قرمز دعوت شده است تا گردشی در راه پله ها، گذرگاه ها، ورودی ساختمان ها و در میان تیرهای پل های شهر آنتورپ داشته باشد،. عابران پیاده و سواره و علاقه مندان به هنر نیز دعوت شده اند تا با این حجم ۲۵۰ پوندی که ارتفاع آن ۱۵ فوت است، تعامل برقرار کنند.

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید