هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

پیدا شدن اثری از رامبرانت پس از سیصد سال

یک خودنگاره از رامبرانت که با نقاشی یک هنرمند دیگر روی آن به مدت سیصد سال از دیده‌ها پنهان بود، دیروز برای نخستین بار به نمایش عمومی درآمد.

این اثر زیر یک نقاشی از مجموعه‌ی یک اشراف‌زاده‌ی روسی پوشانده شده بود که توسط هنرمندی ناشناخته بر رویش نقاشی شده بود، تا زمانی که توسط یک تیم متخصص به رهبری پروفسور ارنست ون دو وترینگ پیدا شد.

پس از سال‌ها تلاش دقیق، در موزه‌خانه‌ی رامبرانت در آمستردام به نمایش گذاشته شده است.

کارشناسان بر این باور هستند که این هنرمند به هنرجویان خود اجازه داده است تا برای صرفه جویی در هزینه، روی نقاشی‌هایی که نمی‌تواند بفروشد نقاشی کنند.

اعتقاد بر این است که یک یا چند هنرجو روی این نقاشی خاص نقاشی کشیده‌اند که رامبرانت ۲۸ ساله را نشان می‌دهد، با موهای بلند، سبیل و کلاه بِره.

موزه اعلام کرد:

به احتمال زیاد رامبرانت همیشه یک یا چند خودنگاره موجود داشته است. برخی از آنها هنوز فروخته نشده‌اند. این آثار سرانجام توسط خود رامبرانت یا یکی از شاگردانش بازیافت می‌شدند.

پس از پیدا شدن این نقاشی در سال ۱۹۹۴، پروفسور ون دو وترینگ و تیمش پیش از شروع به ترمیم، آن را تحت معاینه علمی از جمله پرتو ایکس قرار دادند.

موزه برای این خودنگاره‌ی امضا شده توسط رامبرانت، قیمت گذاری نکرده است، اما معمولا نقاشی‌های رامبرانت میلیون‌ها پوند ارزش دارند.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید