هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

چرا چیدمان هنری هرم موزه لوور بلافاصله تخریب شد؟

چیدمان هنری هرم موزه «لوور» ساعاتی پس از رونمایی توسط گردشگران تخریب شد

رابطه شهروندان پاریس با هرم لوور، بین نفرت و عشق در تلاطم بوده است. ساخت این هرم که طرح معمار آمریکایی- چینی، «آی ام پای» است، زمانی با انتقادهای زیادی همراه شد، ولی پاریسی ها رفته رفته آن را پذیرفتند و امروز به آن عشق می ورزند.

به مناسبت سی سالگی ساخت این هرم، یک اثر هنری جالب کار هنرمند خیابانی مشهور «جی آر» اطراف آن کار گذاشته شد تا ادای دینی به این سازه محبوب کند، ولی دیری نپایید که این اثر نابود شد.

دلیل تخریب اثر، از بین رفتن چسب‌ها در زیر نور آفتاب و کنده شدن بخش هایی از آن به خودی خود بود که دیدارکننده ها را وسوسه کرد بقیه آن را نیز نابود کنند.

گردشگران از آن آویزان شدند، تکه هایش را کندند و برای اینستاگرام عکس‌های جالب گرفتند. عده ای نیز، قطعات این اثر را به عنوان سوغات پاریس با خود بردند.

«جی آر» در ساخت این چیدمان هنری، که بزرگترین اثرش تا امروز بوده است، از دو هزار قطعه کاغذ استفاده و سازه ای را خلق کرده بود تا خطای دید ایجاد کند و به نظر برسد هرم شیشه ای از دل سنگ بیرون آمده است.

حدود ۴۰۰ داوطلب، روزها روی این چیدمان کار کرده بودند.

«جی آر» از تخریب اثرش ناراحت نشده و گفته است که آثار هنری نیز مانند زندگی، عمر کوتاهی دارند و مشارکت مردم است که از یک اثر هنر می سازد، با این حال انتظار نداشت این قدر سریع اثر از بین برود.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید